Wat is je vraag? 

Op deze pagina vind je gemakkelijk en snel het antwoord. Kom je er nog niet uit? Dan kun je natuurlijk altijd (24/7) contact met Greenwheels opnemen. Alle contactgegevens vind je onderaan deze pagina. 

Geen resultaten 0 Resultaten 1 Resultaat

Wanneer betaal je de borg?

Wanneer je je Greenwheels kosten met een credit card afrekent, wordt er alleen een reservering van de borg bij je credit card ingehouden. Dit betekent dat de bestedingslimiet van je creditcard tijdelijk wordt verlaagd. Als je kies tijdens je registratie om te betalen met een automatische bankafschrijving (IBAN), dan betaal je de borg van € 225,- direct. Je betaalt de borg tijdens je registratie.

Hoe werkt tanken?

Als de tank voor minder dan een kwart vol zit, is het tijd om bij te tanken. Wanneer je dit niet doet, riskeer je een boete. Om te tanken heb je de pincode van de tankpas nodig en de kilometerstand van de auto. Die moet je bij het afrekenen invoeren. Je vindt deze ook in de app.
1. Noteer voordat je gaat tanken altijd eerst het aantal kilometers op de kilometerteller. Dit getal moet je bij het afrekenen invoeren.
2. Als je de motor hebt uitgezet, haal je de pinpas uit de boardcomputer.
3. De pincode verschijnt dan op het display.
4. Open met de contactsleutel de tankdop. Achterop de tankdop vind je tankinstructies.
5. Stop na het afrekenen de tankpas terug in de boardcomputer.

Ik heb schade opgelopen of geconstateerd tijdens mijn rit. Wat moet ik doen?

Heb je tijdens je rit schade opgelopen of veroorzaakt, bel dan altijd met ons.
Hieronder een paar stappen die je zelf ook nog moet nemen. 

Zelf schade gereden
waarbij geen andere weggebruikers betrokken zijn: Bijv: aanrijding tegen een paaltje of een boom.
- Maak een of meerdere foto's van de situatie en de auto, het liefst met het kenteken zichtbaar.
- Meld de schade via de app of bel de klantenservice. 
- Gaat het om inbraak- en diefstalschade? Doe dan aangifte bij de politie via www.politie.nl
- Kun je niet meer verder rijden? Stem dit ook af met de klantenservice. Meer informatie over de pechhulp, geldend in Nederland en Europa, vind je in de algemene voorwaarden.

Tweezijdige schade gereden (met een andere weggebruiker):
- Maak foto's van de situatie, de auto en de auto van de andere partij. Zorg dat het kenteken ook op de foto staat. Deze foto’s zijn nodig voor het schadedossier.
- Vul samen met de andere gebruiker het Europees schadeformulier in. Het schadeformulier vind je in de auto. Mocht het formulier niet te vinden zijn, kun je dit online schadeformulier van ons gebruiken of dit formulier online invullen.
- Zorg ervoor dat het Europees schadefomulier met foto’s wordt opgestuurd. Dat kan per post naar: Greenwheels Afdeling Schade Antwoordnummer 60103 3060 VB Rotterdam Of je kunt het opsturen naar schade@greenwheels.nl. Vermeld de datum, het kenteken van de auto en/of het schadenummer dat wordt getoond bij de melding in de app. Je kan ook gebruik maken van mobielschademelden.nl (Let op. kies dan bij Leasemaatschappij Greenwheels)
- Meld altijd de schade via de app of bel de klantenservice. De foto's, het schadeformulier en de informatie over de schade kun je vervolgens mailen naar schade@greenwheels.nl. In het vervolgtraject zal Greenwheels contact met je opnemen om verdere afhandeling met je af te stemmen. Dit kan afhankelijk van de situatie enkele dagen tot weken duren. Indien er vragen zijn en/of onduidelijkheden, kun je per mail of telefonisch contact met ons opnemen over de af te handelen schade.

Er wordt mij gevraagd om te checken of er schade is, waarom?

Voorafgaand aan jouw autorit, vragen we je om de auto te controleren op schade. Als een schade nog niet bekend is in het schadeoverzicht in de app, geef je dit voorafgaand aan je rit aan in de app of bel je met de klantenservice. Wanneer schade aan de carrosserie van de auto, bijvoorbeeld een deuk of een kras, kleiner is dan een bankpas, hoef je dit niet te melden.

Omdat Greenwheels kan controleren hoe laat de auto is gestart en hoe laat er is gebeld, weten we zeker dat de schade niet door jou is veroorzaakt. Doe je dit niet en is de schade achteraf niet te herleiden, dan kan dit je een boete opleveren of kan je eigen risico bij schade in rekening worden gebracht. Het zou vervelend zijn als dit gebeurt, terwijl het niet jouw schuld is. Meld het dus zoals aangegeven in de app.

Wat moet ik doen bij een noodgeval / pech?
Noodgeval of schade? Bel 088 2100 100. Indien nodig, neem ook contact op met 112 voor politie, ambulance of brandweer. Altijd vervelend als de auto stopt of signalen geeft dat je moet stoppen. Zoek een veilige plek voor de auto en voor jezelf. Op de snelweg moet je bijvoorbeeld altijd achter de vangrail gaan staan. Neem telefonisch contact op met Greenwheels om pechhulp in te schakelen. We zijn 24/7 bereikbaar via 088 2100 100. Onze hulpdienst gaat aan de slag om een oplossing te vinden.
Wat is de borg?

Bij ieder abonnement wordt éénmalig een borg van €225,- geïncasseerd of gereserveerd. Afhankelijk van de door jou gekozen betaalmethode. Bij automatische incasso via je bank incasseren wij de borgsom. Bij creditcard maken we een reservering op jouw creditcard van het borgbedrag. De borgsom ontvang je volledig terug na afloop van je abonnement, mits je al je rekeningen hebt betaald. Indien je hebt gekozen voor creditcard als betaalmethode, verloopt de reservering automatisch na afloop van je abonnement.

Lees hier meer over de borg. 

Hoe open ik de auto met de app?
Je kunt een auto openen via de app. Als je reservering begint, open je de app. Je klikt op je aankomende reservering in het hoofdscherm. Klik op 'Start je rit' en swipe naar boven om de auto te openen. Als je de auto wilt sluiten, dan klik je op 'beëindig je rit' en swipe vervolgens naar beneden. Als je de auto opent met de app, hoef je geen pincode in te toetsen in de boardcomputer. Als je de auto opent met een kaart moet je nog wel je pincode intoetsen. Iedere klant van Greenwheels kan hiervan gebruik maken. De snelheid waarmee de auto open gaat heeft te maken met jouw internetverbinding. Er kan soms een aantal seconden tussen zitten na het klikken op de button 'open auto' en het daadwerkelijk open gaan van de auto. Let op: zorg dat je altijd je OV chipkaart of Greenwheels kaart bij je hebt voor de gevallen dat de auto niet open gaat met de app.
Hoe open ik de auto met een kaart?
Open de Greenwheels auto door je pas tegen de kaartlezer achter de voorruit te houden. De automatische deurvergrendeling ontsluit dan de deuren, zodat je kunt instappen. Na afloop van je rit steek je de contactsleutel terug in de boardcomputer in het dashboardkastje, sta je uit de auto en sluit je de auto af door je pas weer tegen de kaartlezer achter de voorruit te houden.
Waarom kan ik mijn facturen niet inzien in Mijn Profiel?

Als je hoofdbestuurder bent van het abonnement, kun je in je profiel onder 'Facturen' (via de app staat dit onder 'Instellingen') je facturen inzien. Als je dit niet ziet staan, is de kans groot dat je een bestuurder bent van een abonnement, en niet de hoofdbestuurder. Vraag daarom bij de hoofdbestuurder na als je een factuur wilt inzien.  

Wat zijn de tarieven voor het gebruik van Greenwheels via mijn NS-Business card?

De tarieven zijn:

- Uurtarief: € 8,40 per uur

- Kilometertarief: Maximaal € 92 per dag 80 kilometer vrij
Boven de 80 kilometer betaal je € 0,30 per kilometer. 
(incl. benzine)

- Er zijn geen vaste abonnementskosten

Wat moet ik doen als ik mijn kaart / OV-chipkaart verloren ben?

1. Log in op Mijn Profiel.
2. Ga naar "Kaart".
3. Klik op "Blokkeer / vervang kaart" en volg de stappen.
4. Voeg je nieuwe kaart toe.

Vergeet ook niet bij de Klantenservice OV-chipkaart je kaart als verloren te melden en een nieuwe aan te vragen. Zij zijn te bereiken op het telefoonnummer: 0900-0980 (10 cent p/m). Hierna kun je jouw nieuwe OV-chipkaart activeren voor Greenwheels via Mijn Profiel.

Bij verlies van een Greenwheels-kaart rekenen we €25,00 aan administratiekosten.

Zijn de getoonde prijzen in de app de werkelijke kosten op de factuur?

Nee, niet per se. De prijzen in de app en website wanneer je een reservering maakt, zijn een indicatie van wat een rit je ongeveer gaat kosten. De indicatie is gebaseerd op het aantal uur dat je de auto boekt en een geschat aantal kilometers dat daarbij meestal wordt gereden. Na jouw rit worden de definitieve kosten berekend, gebaseerd op het daadwerkelijk aantal gereden kilometers. Als je de auto langer hebt gebruikt dan geboekt is, wordt dit ook verrekend. Dit bedrag staat uiteindelijk op de factuur.

Je kunt de inschatting wel concreter maken door bij het zoeken van jouw auto op de rekenmachine te klikken en jouw verwachtte kilometers in te vullen. Houd er rekening mee dat dit nog steeds iets kan verschillen met wat er uiteindelijk op de factuur staat. 

Wat moet ik doen als ik mijn inloggevens vergeten ben?

Mocht je niet meer in het bezit zijn van deze gegevens klik dan op deze link. Er wordt een e-mail naar je toegstuurd met je gebruikersnaam en wachtwoord. Met de toegezonden gegevens kun je inloggen via Mijn Profiel. Daarna kun je zelf deze inloggegevens wijzigen in een zelf te kiezen combinatie.

Hoe worden de brandstofkosten per kilometer vastgesteld?

Als basis gebruiken we hiervoor de huidige brandstofprijzen.
Bij de huidige abonnementen (Soms, Regelmatig, Vaak) zijn de benzineprijzen verrekend in de kilometerprijs. Voor andere abonnementen wordt de brandstof vooraf door Greenwheels betaald en achteraf per gereden kilometer doorberekend. Dat is op basis van een brandstofvergoeding per kilometer en per auto type, die per kwartaal wordt aangepast aan de hand van de dan geldende brandstofprijzen. 

Greenwheels heeft de mogelijkheid om begin januari/april/juli/oktober prijzen te kunnen aanpassen.

Hoe kan ik mijn Greenwheels kaart of OV-chipkaart vervangen?

Als je jouw Greenwheels kaart of ov-chipkaart wilt vervangen omdat je deze kwijt bent of de kaart is verlopen, dien je dit aan te passen in Mijn Profiel. Je blokkeert eerst je huidige kaart en vervolgens voeg je jouw nieuwe kaart toe.

Volg de volgende stappen:
1. Log in op Mijn Profiel.
2. Klik op 'Kaart' (in rechtermenu).
3. Je ziet jouw huidige kaart weergegeven. Hier klik je op: 'Blokkeer / vervang kaart'.
4. Kies vervolgens voor 'Blokkeer de kaart permanent. Ik ben deze kaart kwijt en wil een vervangende kaart aanvragen'.
5. Bevestig je keuze: 'Blokkeer kaart'.
6. Geef aan waarom je een vervangende kaart wilt.
7. Voeg nu jouw nieuwe OV-chipkaart toe en geef je zelfverzonnen pincode op. Zorg dat je de pincode goed onthoudt.

Hoe wijzig ik mijn adres?

Log in op Mijn Profiel. Ga naar 'Mijn gegevens' en wijzig onderaan de pagina je adres. Klik vervolgens op 'Opslaan'.

Wat is de borg bij Greenwheels?

Wanneer je je inschrijft bij Greenwheels vragen we je om een borg van €225,-. Wanneer je voor je creditcard kiest als betaalmethode maken we een reservering van dit bedrag op je creditcard. Bij iDeal wordt het bedrag éénmalig afgeschreven. Wanneer je je uitschrijft, ontvang je dit weer terug, mits je aan al je betalingen hebt voldaan. 

Meer over de borg kun je hier lezen. 

Hoe vraag ik mijn pincode op?

Log in op Mijn Profiel. Ga naar 'Kaart' en klik op 'Pincode opvragen'. Ook via de app is de pincode op te vragen. Deze optie vind je op het inlogschem bij de tekst 'ik ben mijn pincode vergeten'.

Je zult vervolgens op jouw e-mailadres de pincode ontvangen

Voor gebruikers met een mobiliteitskaart, zoals NS-Business Card of de Shuttel kaart
Neem contact op met onze klantenservice (088-2100100).

Hoe wijzig ik mijn IBAN/Creditcard gegevens?

Log in op Mijn Profiel via een computer. Ga via 'Facturen' in het menu naar 'Betaalwijze', waar je jouw betaalwijze kunt aanpassen.

Hoe wijzig ik mijn eigen risico?

Bij schade tijdens je rit is het eigen risico standaard per schadegeval € 350,-. * Je hebt de optie om je eigen risico te verlagen tot € 75,- voor € 4,- per reservering.

Log in op Mijn Profiel. Ga naar 'Eigen risico' en selecteer je eigen risico pakket. Door te klikken bevestig je direct je keuze. Door het eigen risico af te kopen heb je een lager standaard eigen risico.

Let op: als je het afkoop eigen risico pakket stop zet en later weer aanzet, geldt het afkoop eigen risico pakket wat op dat moment wordt aangeboden.

 

* Voor oudere contracten geldt een eigen risico van € 225,-.

Hoe voeg ik een voucher toe?

Log in op Mijn Profiel. Klik op ‘Voucher toevoegen’. Vul je voucher code in en druk op ‘Voucher toevoegen’. Er wordt aangegeven of het toevoegen is gelukt.

Hoe wijzig ik mijn abonnement?

Overstappen naar een ander abonnement kun je gemakkelijk doen in jouw profiel via de website of de app:

1. Log in op Mijn Profiel of in de app ga naar 'Mijn abonnement'.

2. Ga in je dashboard op de website naar 'mijn profiel' en in de app naar 'mijn instellingen'

3. Kies in beide gevallen in het menu voor 'Mijn abonnement'.

4. Jouw abonnement verschijnt. Via het groene rondje kies je 'wijzig abonnement' en via 'opslaan' bevestig je jouw keuze.

Betaal ik een starttarief per reservering?

Er geldt geen starttarief voor de actuele abonnementen: Soms, Regelmatig, Vaak.
Voor de abonnementen: 1- of 2 jarig particulier abonnement, Greenwheels 0 Zero en Business Basic geldt er een starttarief van €2,95 per reservering. Het starttarief vind je op de factuur terug onder het kopje 'reserveringskosten'.

Wanneer ontvang ik mijn borg terug?

Wanneer je je uitschrijft bij Greenwheels, ontvang je de borg 8 weken na de einddatum van je abonnement terug. Voorwaarde is dat je al je betalingen hebt voldaan, als dat niet het geval is houden wij de openstaande bedragen in op de borg. Wanneer je creditcard je betaalmethode had, wordt de reservering op je creditcard automatisch opgeheven en bij iDeal storten we het bedrag terug op je bijbehorende rekening. 

We houden het termijn van 8 weken aan, omdat er binnen dit termijn nog verkeersboetes kunnen binnenkomen.

Meer over de borg lees je hier

Kan er bij mij in de buurt een Greenwheels auto komen?

We breiden voortdurend ons netwerk van auto's uit, zodat we zo dichtbij mogelijk bij onze klanten zijn. Aan de hand van de adresgegevens van aanvragen die we ontvangen, bekijken wij regelmatig in welke wijken er nieuwe Greenwheels gerealiseerd moeten worden. Indien een parkeerplaats aan de voorwaarde van aanvraag voldoet, dienen wij een aanvraag voor een parkeervergunning in bij de gemeente en dat is meestal een lang traject voordat we te horen krijgen of dit goedgekeurd wordt. Zodra wij de goedkeuring van de gemeente hebben ontvangen, plaatsen wij de auto en brengen we iedereen die zijn of haar adresgegevens heeft gegeven per email op de hoogte. De aanvraag voor een Greenwheels kun je doen via het contactformulier.

Wat is het verschil tussen autodelen en autoverhuur?

Autoverhuur is net wat anders dan autodelen. We leggen het graag uit aan de hand van een aantal voorbeelden:

- Greenwheels kun je vinden op 1.850 locaties door heel Nederland. Er staat daarom vaak een auto bij jou in de buurt die je mee kunt nemen op welk moment jij dat maar wilt. Je hoeft dus niet eerst naar een autoverhuurbedrijf toe om daar een auto op te halen.

- Een deelauto van Greenwheels open je met de app of de OV-chipkaart. Er is geen sleuteloverdracht nodig. 

- Een Greenwheels auto is 24 uur per dag voor jou beschikbaar. Je zit niet vast aan openingstijden van een kantoor. Ook midden in de nacht kun je een Greenwheels auto reserveren en meenemen.

- Flexibele reservering: je kunt een auto al vanaf een kwartier reserveren en gebruiken.

- Brandstof inbegrepen. In iedere Greenwheelsauto ligt een tank- of laadpas. 

Wat is een Greenwheels kaart?

Naast dat je de auto kunt openen en sluiten met de app, kan dat ook met een gekoppelde OV-chipkaart óf een Greenwheelskaart. Het kan namelijk wel eens voorkomen dat door weinig bereik in bijvoorbeeld een parkeergarage je telefoon te weinig bereik heeft. Dan heb je de kaart altijd achter de hand. Bij het inschrijven maak je een keuze voor de kaart die je hiervoor wilt gebruiken. Indien je kiest voor de Greenwheelskaart, betaal je eenmalig €25,-. De kaart is dan in jouw bezit en deze hoef je niet meer naar ons terug te sturen na eventuele uitschrijving. De OV-chipkaart koppelen is gratis. 

Welke verzekering geldt er bij gebruik van Greenwheels?

Iedere auto is verzekerd inclusief een Ongevallen-inzittendenverzekering. 
Dit betekent dat zowel schade aan derden als aan de inzittende is gedekt. De bezittingen die je in de auto meeneemt vallen niet onder deze verzekering. Tevens kan Greenwheels niet aansprakelijk gehouden worden voor diefstal van of schade aan deze bezittingen.

Voor schade aan de Greenwheels auto heb je een vast eigen risico die je per rit kan verlagen. Dit doe je in je account.

Wat is de klachtenprocedure bij Greenwheels?

We werken continu aan de kwaliteit van onze dienstverlening. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent. Heb je een klacht? Volg dan de volgende stappen:

1. Ga naar het contactformulier. 

2. Vul je persoonlijke gegevens in

3. Selecteer bij 'Onderwerp', 'Klachten'

4. Geef bij 'Opmerking/vraag' een duidelijke omschrijving van jouw klacht. Probeer hier een zo volledig mogelijke omschrijving te geven.

5. Je klacht wordt in behandeling genomen door onze klantenservice. We geven binnen circa 3 werkdagen een reactie op jouw bericht per e-mail.

Je kunt je klacht ook schriftelijk bij ons indienen. Het kan zijn dat de reactietijd dan iets langer duurt. Stuur je brief naar:

Greenwheels
Postbus 23191
3001 KD Rotterdam

Hoe kan ik als NS-Business Card houder gebruik maken van Greenwheels?

Ga naar Mijn NS Zakelijk.
Log in op je persoonlijke pagina en klik in het linkermenu op ‘Greenwheels boeken’ vervolgens kom je op een Greenwheels-pagina waar je jouw ontbrekende gegevens invult en klik vervolgens op ‘Opslaan’. 
Er opent een pop-up naar het Greenwheels reserveringsscherm waar je direct een reservering kunt maken.

Waar kan ik terecht met vragen over de NS-Business Card?

Voor vragen over hoe je Greenwheels als product toevoegt op je NS-Business Card en andere vragen over de NS-Business Card, kun je contact opnemen met de servicedesk van NS-Business Card 030-3001111 (tussen 8:00 uur en 18:00 uur) of mail naar NSZakelijk@ns.nl

Voor vragen over rijden in Greenwheels kun je in onze veelgestelde vragen kijken of 24/7 contact met ons opnemen. 

Er werkt iets niet in de app, wat moet ik doen?

Heb je de juiste versie van Android of iOS, maar wel issues in je mobiele app? Stuur dan een melding met instabug door je telefoon te schudden. Je kunt dan direct een foutmelding of verbeteringsvoorstel naar ons verzenden. Bij een foutmelding kunnen wij ook direct technische details van de foutmelding uitlezen waardoor we dit beter kunnen oppakken.

Belangrijk om te weten is dat de app voor Android vanaf versie 4.4 wordt ondersteund. Voor iOS is dat versie 10.

Wat zijn reserveringskosten?

Reserveringen die je zelf maakt via de app of website zijn gratis. 

Reserveringskosten worden berekend wanneer een reservering is gemaakt of gewijzigd door een medewerker van Greenwheels omdat je bijvoorbeeld hebt gebeld of een mail daarvoor hebt gestuurd. De kosten hiervoor zijn € 2,- per keer. Klanten met een abonnement afgesloten voor 1 oktober 2012 betalen € 1,- per keer. Voor alle zakelijke klanten zijn de reserveringskosten € 0,84 (excl. BTW) per keer. Onder reserveringskosten valt ook het starttarief (geldig voor abonnementen afgesloten tussen 1-10-2012 en 4-9-2013).

Met welke abonnementen heb ik recht op kortingslocaties?

Met deze abonnementen kun je gebruik maken van kortingslocaties:
- Actuele abonnementen: Soms / Regelmatig / Vaak
- Business soms, Business Regelmatig, Business Vaak
- Zakelijk Business zero
- Greenwheels Zero (business)
- Greenwheels 5 Light (business)
- Soms 1.0
- Greenwheels 15 Unlimited (business)
- Regelmatig 1.0
- Greenwheels 25 Premium (business)
- Vaak 1.0
- Greenwheels 50 Gold (business)
- Greenwheels Actie 5 (kortingspartner)
- Greenwheels 5 (NS)
- Greenwheels 15 (NS)
- Greenwheels 25 (NS)
- Greenwheels 1 jarig (voordeel)
- Greenwheels 2 jarig (voordeel)
- Greenwheels standaard 5
- Business Basic

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Via Mijn Profiel kun je jouw abonnement wijzigen als je een ander alternatief wilt.
Het abonnement Greenwheels Soms heeft geen maandelijkse abonnementskosten. Zo heb je toch altijd Greenwheels tot je beschikking zonder maandlasten.

Je wilt toch je abonnement beëindigen?
Je kunt opzeggen via de website of app, onder Mijn Profiel. dat doe je door:
- Naar 'mijn abonnement' te gaan (in de app via 'instellingen' in het menu)
- Klik op het groene bolletje naast jouw abonnement
- Kies voor 'abonnement annuleren'.
- Bevestig daarna met 'Nee, opzeggen'

Lukt het niet op deze manier? Je kunt ook schriftelijk opzeggen met jouw klant- of kaartnummer en opsturen naar Postbus 23191, 3001 KD Rotterdam. Binnen 10 werkdagen krijg je van ons een opzegbevestiging waarin staat wanneer het abonnement vervalt en wanneer je de borgsom ontvangt. Onze opzegtermijn is 30 dagen. De borg ontvang je 8 weken na de vervaldatum. Binnen deze periode kunnen er nog boetes binnenkomen die wij met jouw borg verrekenen.

Greenwheels kaart (geel)
Ben je in het bezit van een gele Greenwheels kaart? Stuur deze dan retour naar het volgende adres: Greenwheels, Postbus 23191, 3001 KD Rotterdam. Bij het niet-retour ontvangen van de kaart zijn wij genoodzaakt € 25,00 in rekening te brengen.

 

Hoe voeg ik een extra bestuurder toe?

Als op jouw abonnement meerdere bestuurders zijn toegestaan, kun je een extra bestuurder toevoegen via Mijn Profiel. Voor zakelijke gebruikers moet dit via het hoofdaccount.

1. Log in op Mijn profiel
2. Ga naar "Bestuurders"
3. Klik op "Voeg gebruiker toe" en vul het e-mailadres is van de extra bestuurder en klik op "Uitnodiging versturen".
4. De extra bestuurder(s) ontvangt een uitnodiging per e-mail welke dient te worden gaccepteerd. Nadat alle informatie is ingevoerd kan de extra bestuurder ook gebruik maken van Greenwheels.

Wat is mijn debiteur- of klantnummer?

Het debiteurnummer is hetzelfde als je klantnummer. Enkel op je factuur zie je een debiteurnummer staan. Dit is omdat je financieel een debiteur van ons bent. NS-Business Card klanten zijn enkel debiteuren bij Greenwheels en niet klanten aangezien de betaling aan de NS wordt gedaan.

Waar staat mijn klantnummer?
Je kunt jouw klantnummer vinden op je factuur. Hier staat het omschreven als debiteurnummer.

Wat is de opzegtermijn?

Je kunt je abonnement op ieder moment opzeggen en er geldt een opzegtermijn van een maand. Je kunt bij het opzeggen ook voor een latere opzegdatum kiezen.  

Wat zijn de totale kosten bij Greenwheels?

Inschrijven
Bij aanmelding betaal je eenmalig een borg van €225,- of je kiest voor een reservering van hetzelfde bedrag op je creditcard. De borgsom ontvang je volledig terug na afloop van je abonnement, mits je al je rekeningen hebt betaald. Een reservering op je creditcard verloopt automatisch.

Maandelijkse kosten
Afhankelijk van je abonnement betaal je wel of geen maandelijks abonnementskosten. Hoe hoger deze kosten, hoe lager de gebruikstarieven. 

Gebruikskosten
De totale ritprijs wordt berekend aan de hand van de tijd dat je Greenwheels reserveert, de kilometerkosten en eventueel de brandstofkosten (dit geldt alleen voor oude abonnementen). Daarnaast kunnen er optioneel kosten worden berekend voor de afkoop van het eigen risico of wanneer je telefonisch of per mail een reservering laat maken door ons.

Welk tarief voor een dag / weekend / week weg geldt voor mij?

Iedereen kan profiteren van de Langer Weg tarieven. Je kan de Langer Weg tarieven hier vinden.
De Langer Weg tarieven geven extra voordeel gebaseerd op het aantal uren dat je boekt. 

Reserveren is heel eenvoudig. In de app kun je in het menu "Reserveer een roadtrip" vinden. Op de website reserveer je gewoon het minimaal aantal uur dat bij de roadtrip hoort. Een dagje weg is 24 uur. De weekendprijs is van toepassing op reserveringen van vrijdag 16.00 uur tot maandagochtend tot 10.00 uur. En een weekje weg is 7 x 24 uur. Wil je langer weg? Ook geen probleem, voor de extra tijd betaal je het voor jou geldende uurtarief. 

Welke betalingsmethodes heeft Greenwheels?

Je kunt kiezen voor automatische incasso of creditcard als betaalmethode. 

Ik wil graag mijn betalingsmethode wijzigen, kan dat?

Ja, je kan je bestaande betaalmethode aanpassen. Bijvoorbeeld het IBAN (bankrekeningnummer) wijzigen waar we van incasseren. Je kan ook een andere creditcard toevoegen in plaats van je huidige creditcard.

Het is helaas niet mogelijk om van betaalmethode te wisselen, bijvoorbeeld van creditcard naar automatische incasso of vice versa.

Waar kan ik mijn factuur bekijken?

Al je facturen vind je terug in Mijn Profiel. Ook sturen we je een e-mail met de factuur. De gebruikskosten worden 2 keer per maand geïncasseerd. Eventuele abonnementskosten en kosten voor de afkoop van eigen risico voor de komende maand, worden altijd geïncasseerd aan het begin van de maand.

Hoe kan ik een zelfbetaalde tankbon declareren?

In iedere auto vind je een tankpas voor wanneer je moet tanken. Het kan voorkomen dat de tankpas niet werkt of niet wordt ondersteund door het tankstation waar je met de Greenwheels-auto hebt getankt. In dat geval kun je het bedrag zelf afrekenen en deze kosten bij ons declareren. We verrekenen de kosten op de eerstvolgende factuur. 

Declareer je kosten door een kopie van de tankbon te uploaden via Mijn Profiel of in ons contactformulier. 

Kan ik een Greenwheels auto in een andere stad reserveren?

Net zoals je in je eigen woonplaats een auto reserveert, reserveer je ook een auto in een andere stad. Ga je voor het eerst naar een onbekend uitgiftepunt, lees dan bij 'Locatie beschrijving' van de auto de details van de exacte locatie. Als je nog vragen hebt, kun je natuurlijk nog contact met de klantenservice opnemen.

Wanneer kan ik de e-Golf reserveren?

Wanneer je net nieuw bent als klant, zie je wel de e-Golf op de kaart, maar niet als beschikbare auto. Na 8 weken wordt dat automatisch gewijzigd en kun je zonder problemen de e-Golf reserveren. Wil je de e-Golf eerder gebruiken? Neem dan contact op met de klantenservice. Houd er rekening mee dat dit proces een aantal dagen kan duren.

Wanneer kan ik reserveren?

Je kunt 24 uur per dag 7 dagen per week reserveren. Van lang van tevoren tot een minuut van tevoren kun je een reservering maken. Je kunt reserveren via de website (kosteloos), of de Greenwheels app.

Staan er Greenwheels dichtbij NS-stations?

Zéker! Er zijn bij ruim 110 NS-stations Greenwheels te vinden. De naam omschrijving begint dan met 'NS Station' of zoek zelf op de locatie waar je er een nodig hebt.

Mag ik met een Greenwheels auto naar het buitenland?

Dat mag binnen Europa zonder toestemming.

Ga je buiten Europa? Dat mag als je bij de reservering daarvoor toestemming hebt gekregen. Je meldt je rit naar het buitenland 24 uur van te voren via het contactformulier. Is je rit binnen 24 uur of ga je naar Gent in Belgie? Bel dan onze klantenservice via 088-2100100. Voor Gent geldt dat wij toestemming moeten vragen om de stad in te mogen rijden i.v.m. milieuregels. Daarom moeten wij voor Gent 24 uur van tevoren aangeven dat een auto naar de stad komt. Indien we dat niet doen ontvangen we een boete van € 150,-

Je kunt ook gebruik maken van het voordeel met de Langer Weg tarieven. Daarbij betaal je een vaste lager tarief wanneer je een dag, weekend of week gebruik maakt van een auto. Lees hier hoe dat werkt.

Voor het buitenland gelden een aantal aanvullende voorwaarden:

De tankpas werkt niet in het buitenland, dus je dient zelf te tanken en de tankbon naar ons te sturen via het contactformulier. 

Bij pech onderweg kun je net als in Nederland terugvallen op de ANWB Wegenwacht. Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar op: 088-2100100 om dit samen af te stemmen. Vanaf het buitenland bel je +31-10-4113121 (internationaal tarief, prijzen verschillen per land).

Bij een aanrijding kan voor de afwikkeling van de schade ook gevraagd worden naar een bewijs van verzekering, de zogenaamde groene kaart, als dat het geval is kunnen wij deze gegevens naar desbetreffende verzekeraar of politiebureau sturen.

Meer praktische informatie over o.a. tol, verkeersregels, reisdocumenten en meer vind je op de website van de ANWB.

Let op bij winterse omstandigheden in het buitenland:

Onze auto's zijn standaard uitgerust met banden, die optimale veiligheid bieden boven 7 graden Celsius; all season banden. Winterbanden geven onder de 7 graden Celsius en met name in combinatie met sneeuw pas betere grip. In de volgende landen zijn tijdens winterse omstandigheden winterbanden verplicht: Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Italië, Noorwegen, Zweden en Finland.

Van winterse omstandigheden is in ieder geval sprake wanneer het sneeuwt, hagelt of ijzelt. Raadpleeg het weerbericht, wanneer het te verwachten is dat bovenstaande omstandigheden zich gaan voordoen voldoet onze auto niet aan de lokale wettelijke eisen. Je bent als bestuurder daarop aansprakelijk en verantwoordelijk. In geval van schade of een ongeval is Greenwheels niet aansprakelijk en zullen alle kosten en/of boetes worden doorbelast naar abonnee.

Lees voor uitgebreide informatie ook de ANWB over winterbanden.

Hoe kan ik een reservering wijzigen of annuleren?

Verlengen kan voor of tijdens de rit, dus totdat de gereserveerde eindtijd is verstreken. Als iemand anders na jou al de auto heeft gereserveerd, dan is het niet mogelijk.

Een reservering wijzigen of annuleren kan gratis tot een uur voor de gereserveerde begintijd. Daarna is annuleren of inkorten niet meer mogelijk en betaal je voor de tijd dat je de auto hebt gereserveerd.

Je annuleert of wijzigt je reservering via het reserveringssyteem van onze (mobiele) website, de iOs/Android app of door telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice (088-2100100). Je kunt je reservering ook verlengen met de boardcomputer.

Moet ik altijd reserveren?

Ja, zonder reservering kun je de auto niet openen.

Moet je de Greenwheels auto minimaal een dag of halve dag huren?

Nee, het is al mogelijk om een Greenwheels auto te reserveren vanaf 15 minuten.

Hoe reserveer ik een auto voor een dag, weekend of week?

Via de website kies je jouw startdatum en tijd en einddatum en tijd. Onderaan de kalender kun je kiezen uit de roadtrips: dag, weekend of week. Zodra je het voor jouw gewenste pakket kiest, worden de tijden automatisch verwerkt. Voor de weekend roadtrip zit je vast aan dag en tijd. De andere twee opties zijn gebaseerd op het aantal uur en daarvoor maakt de dag en tijdstip niet uit. Je kunt dit zelf dan ook nog wijzigen. Let wel op dat je dagtrip uit 24 uur blijft bestaan en je weektrip 7x 24 uur. Lees hieronder de exacte details daarover.

Via de app kun je natuurlijk de langer weg tarieven reserveren, alleen moet je zelf de tijd naar keuze instellen. Zodra je voor een reservering van 24 uur kiest zie je bij de berekening van de geschatte kosten tussen de tijden in 'Dagje weg' verschijnen.

Let wel op, de prijzen zijn van toepassing zodra je het minimaal aantal uur hebt gereserveerd. Dag weg = 24 uur (gaat in wanneer jij wilt) Weekend weg = Weekend begint op vrijdag 16:00 en eindigt op maandag 10.00 Week weg = 7 x 24 uur (gaat in wanneer jij wilt). De prijs per kilometer is de prijs die je al van ons gewend bent.

Wat gebeurt er als ik schade heb als NS-Business Card gebruiker?

Alle gebruikers moeten voorafgaand aan hun autorit de auto controleren op schade. Zie je een schade die nog niet bekend is? Voeg hem toe als nieuwe schade in de app of bel ons om de nieuwe schade voorafgaand aan de rit door te geven. Wanneer schade aan de carrosserie van de auto, bijvoorbeeld een deuk of een kras, kleiner is dan een bankpas, hoef je dit niet te melden. Onze fleetcheckers lopen regelmatig onze auto's na op schades en zullen zorgen dat deze hersteld worden.

Is de schade opgelopen tijdens de rit? Klik hier voor meer informatie.

Voor NS-Business Card houders is het eigen risico standaard volledig afgekocht. Er wordt dus GEEN eigen risico bij je in rekening gebracht, tenzij er sprake is van grove schuld van jou of een inzittende. Voor meer informatie zie artikel 12.2 van de algemene voorwaarden van Greenwheels.

 

 

Wat is eigen risico?

Heel eenvoudig gesteld, als je een auto huurt en de auto raakt beschadigd of wordt gestolen, dan is het 'eigen risico' het bedrag dat je moet betalen bij een verzekeringsclaim.

Bij schade tijdens je rit is het eigen risico standaard per schadegeval € 350,-. Je hebt de optie om je eigen risico te verlagen tot € 75,- voor € 4,- per reservering. Voor oudere contracten geldt een eigen risico van € 225,-.

Op de Greenwheels website kun je dit eigen risico aanpassen. Dat doe je in je Account-omgeving via Mijn Profiel en Mijn abonnement.

Wat gebeurt er als ik een verkeersovertreding maak?

Bekeuringen voor verkeersovertredingen worden altijd doorgestuurd naar de bestuurder van de auto. Ook wordt er per bekeuring €10,00 aan administratiekosten in rekening gebracht.

Waar vind ik het schadeformulier?

Het online schadeformulier van Greenwheels kun je hier openen en gebruiken.

Stuur het ingevulde formulier als bijlage bij een mailtje naar schade@greenwheels.

Waar vind je laadpunten voor de e-Golf / elektrische auto?

De beschikbare Greenwheels e-Golfs vind je momenteel op Rotterdam Centraal en verschillende locaties in Den Haag. Dit zijn parkeerplaatsen met een laadpaal waar de auto op aangesloten zit. Onderweg adviseren wij bij een tussenstop altijd te parkeren bij een laadpaal zodat je tussendoor kunt bijladen. Vind hier de dichtstbijzijnde en beschikbare laadpalen. 

De parkeerplaats met laadpaal is bezet, wat moet ik doen?

Omdat de e-Golf geen benzine heeft om op terug te vallen, is het belangrijk dat de e-Golf altijd weer aangesloten wordt op een laadpaal. Neem de volgende acties wanneer de plaats bezet is:
- Zoek een parkeerplaats met laadpaal in de buurt van de originele locatie. Gebruik hiervoor ook de laadpas om te activeren. Op deze pagina kun je eventueel een laadpaal in de buurt vinden: https://www.oplaadpunten.nl/
- Neem contact op met ons om door te geven dat de plaats bezet is en waar je de auto geplaatst hebt.

Hoe werkt de laadkabel van de e-Golf?

Voor de e-Golf geldt het als volgt: De laadkabel is geel en heeft twee uiteinden waarvoor de ene kant bedoeld is voor de autozijde en de andere kant voor de laadpaalzijde.

Het ontkoppelen van de laadpaal werkt als volgt:
1. Pak de laadpas en sleutel uit de boardcomputer;
2. Haal de laadpas langs de laadpaal en haal de laadkabel uit de laadpaal;
3. Klik op het ontkoppelteken op de sleutel van de auto om de laadkabel uit de auto te halen;
4. Sluit het klepje van de auto;
5. Plaats de laadkabel in de achterbak;
En je bent klaar om te gaan!

Bij het einde van de rit of wanneer je een tussenstop maakt, moet de auto aangesloten worden op een laadpaal.
Het laden activeer je door:
1. Pak de laadpas uit de boardcomputer;
2. Pak daarna de laadkabel uit de achterbak;
3. Op het klepje aan de zijkant van de auto en plaats de lader in de auto;
4. Plaats vervolgens het andere uiteinde van de laadkabel aan de laadpaal;
5. Volg de instructies op de laadpaal om het laden te activeren met je laadpas;
6. Controleer of het laden start. Dit kun je zien doordat de laadpaal de juiste kleur aanneemt. Maar er ontstaat ook direct na het activeren een scherm in het dashboard in de auto waar de laadduur zichtbaar wordt en een groene stekker zichtbaar is.

Parkeer de auto altijd terug op de daarvoor bestemde plaats. Bij een tussenstop kun je de dichtstbijzijnde beschikbare laadpalen o.a. hier vinden. Wil je snelladen? Daar gebruik je niet de laadkabel van de auto voor, maar je kiest voor de juiste stekker, CCS, van het laadstation en deze kun je vervolgens aansluiten op de daarvoor bestemde aansluiting aan de zijde van de auto.

Hoe kun je bijladen bij een snellaadpunt?

Bijladen bij een snellaadpunt van Fastned werkt als volgt:   
1. Neem de laadpas uit de boardcomputer;  
2. Open het klepje van de auto en verwijder het extra dopje.  
3. Volg de instructies op het paneel van Fastned en kies bij het gebruik van de e-Golf voor de CCS-stekker.  
4. Na betaling steek je de stekker in de auto.  
5. Op het paneel staat de verwachtte benodigde tijd. Hang de stekker terug bij de Fastned-lader zodra de auto klaar is.
6. Klik op het ontkoppelteken op de sleutel van de auto om de laadkabel uit de auto te halen. Sluit het klepje en klaar om je route te vervolgen.

Waar vind ik snellaadpunten?

De dichtstbijzijnde Fastned snellaadpunten, waar je laad met de laadpas in de boardcomputer, vind je hier
Let op; je kiest hierbij voor de CCS-stekker die bij Fastned beschikbaar is.

De normale dichtstbijzijnde oplaadpunten vind je hier.  

Hoe start je de e-Golf?

De e-Golf start je door de rem ingehouden te houden (linkerpedaal) met je rechtervoet. Vervolgens steek je de sleutel in het contact en draai je de sleutel. De auto maakt geen geluid, anders dus dan zoals je van niet-elektrische auto's gewend bent. Door de handrem eraf te halen met de [p] en de koppeling van de automaat in de gewenste positie te plaatsen kun je vervolgens wegrijden.

Hoe ver kan ik rijden met een e-Golf?

Het actieradius van de e-Golf is ca. 250 km. Hoe snel deze kilometers teruglopen is afhankelijk van de weersomstandigheden, je rijgedrag en gekozen factoren in de auto zoals airconditioning of verwarming. We adviseren wanneer er nog 50 km op het dashboard staat, bij te laden.

Kun je de auto laden op openbare laadpunten?

Ja, je kunt de laadpas die in de auto ligt gebruiken bij ieder openbaar laadpunt.

Hoelang duurt het laden bij de e-Golf?

Het opladen van een volledig lege accu kost zo’n 4,5 uur. In praktijk zal de accu bijna nooit helemaal leeg zijn, en het opladen dus sneller voltooid zijn. Snelladen duurt ongeveer een kwartier tot een half uur.

Mag een andere Greenwheelsklant die geen berijder van mij is in mijn gereserveerde Greenwheelsauto rijden?

Wanneer je een auto hebt gereserveerd als Greenwheelsklant, mag een vriend of familielid die ook Greenwheelsklant (maar geen berijder van jouw abonnement) is, ook in de auto rijden, mits de Greenwheelsklant die de auto gereserveerd heeft ook in de auto aanwezig is. Je kunt dus gerust beiden rijden tijdens een lange rit, een weekend weg of op vakantie, maar zorg ervoor dat je beiden in de auto aanwezig bent. Is de ander geen Greenwheelsklant of berijder op jouw abonnement? Dan is het helaas niet mogelijk. Wij hebben in dat geval het rijbewijs niet kunnen verifiëren.

Parkeerplaats is bezet: waar moet ik parkeren?

Is de gereserveerde parkeerplaats van een uitgiftepunt op straat bezet, onderneem dan de volgende stappen:
1. Parkeer de auto zo dicht mogelijk bij het gereserveerde parkeervak. Let op: probeer te parkeren op een gewone parkeerplaats in hetzelfde vergunningsgebied, dus niet op een invalidenparkeerplaats, taxistandplaats, tijdelijke bebording (bijvoorbeeld bij werkzaamheden), laden- en lossenplaats of op de stoep.
2. Indien je parkeert in een betaald parkeren gebied, check dan met de vergunningsinformatie in de automap of je hierbinnen staat.
3. Bel altijd direct met ons om door te geven waar je de auto hebt achtergelaten.
Zo kunnen wij eventuele volgende klanten en gemeente informeren.

Mag ik huisdieren vervoeren in de auto?

Dat mag, zolang de auto schoon achtergelaten wordt. Dus vervoer je huisdier altijd op een kleed zodat de volgende bestuurder een schone auto kan verwachten. Indien een auto niet schoon achtergelaten wordt, worden er € 25,- schoonmaakkosten gerekend.

Moet ik de Greenwheels auto op dezelfde plek terug zetten?

Ja, je zet de Greenwheels auto altijd terug op dezelfde parkeerplaats als waar je deze gereserveerd hebt. Iedere Greenwheels auto heeft een eigen gereserveerde parkeerplaats. Mocht de parkeerplaats bezet zijn, zet de auto dan zo dichtbij mogelijk en neem contact met ons op.

Hoe open je de auto bij de start van een reservering?

Dat kan op twee manieren:

1. Open de auto met de app. Als je reservering begint, open je de app. Je klikt op je aankomende reservering in het hoofdscherm. Klik op 'Start je rit' en swipe naar boven om de auto te openen. Als je de auto wilt sluiten, dan klik je op 'beëindig je rit' en swipe vervolgens naar beneden. De app is voor Android en iOS beschikbaar. 

2. Open de auto met je gekoppelde OV-chipkaart of Greenwheelskaart. Dat doe je door je kaart voor het kastje dat achter de voorruit zit te houden. De auto gaat automatisch open. Sluiten doe je weer op dezelfde manier. 

Let op dat je altijd je kaart bij je hebt voor de gevallen dat de auto niet open gaat met de app. 

Moet ik de auto ook bij een tussenstop afsluiten met de app of kaart?

Nee, hiervoor gebruik je de fysieke autosleutel om de auto veilig af te sluiten en weer te openen. 

Waar vind ik de pincode van de tankpas?

De pincode van de tankpas kun je opvragen via de boardcomputer. Wanneer je de motor uitzet geeft de boardcomputer 3 opties en je kiest hierbij voor optie 3 - tanken. Hierna volgt de melding: Gebruik de tankpas om te betalen. De tankpas haal je uit de boardcomputer. De pincode verschijnt vervolgens op de display van de boardcomputer. Vergeet niet naast de pincode de kilometerstand in je telefoon te noteren. Deze dien je namelijk in te voeren als je betaalt met de tankpas.

Waar vind ik een overzicht van alle tarieven en abonnementen voor zakelijke klanten?

Actuele abonnementen
Soms Business
Regelmatig Business
Vaak Business

Afgesloten tussen 22 januari 2014 en 2 mei 2016
Zero 1.0 Business
Soms 1.0 Business
Regelmatig 1.0 Business
Vaak 1.0 Business
Greenwheels 15 Premium Business (te kiezen tot 1 dec. 2015)


Afgesloten tussen 8 november 2012 en 22 januari 2014
Business Basic 
Business Basic 1.0 

Afgesloten voor 8 november 2012
Greenwheels 5 Zakelijk  
Greenwheels 25 Zakelijk 
Greenwheels 50 Zakelijk 

Waar vind ik een overzicht van alle tarieven en abonnementen voor particulieren?

Actuele abonnementen:
Soms
Regelmatig
Vaak

Afgesloten tussen 8 januari 2014 en 2 mei 2016:
Zero 1.0
Soms 1.0
Regelmatig 1.0
Vaak 1.0
Greenwheels 50 Gold (te kiezen tot 1 dec. 2015)

Afgesloten tussen 5 september 2013 en 8 januari 2014:
Greenwheels Actie 5

Afgesloten tussen 1 december 2012 en 10 september 2013:
1 jarig voordeelabonnement (NS) 
2 jarig voordeelabonnement (NS)

Afgesloten tussen 1 oktober en 1 december 2012:
1- en 2 jarig abonnement (NS / kortingspartner)  

Afgesloten voor 1 oktober 2012:
Greenwheels 5 (NS)
Greenwheels 15 (NS)
Greenwheels 25 (NS)
     
Diverse abonnementen
Greenwheels standaard 5

Kies een onderwerp:

Algemeen

Kan er bij mij in de buurt een Greenwheels auto komen?

We breiden voortdurend ons netwerk van auto's uit, zodat we zo dichtbij mogelijk bij onze klanten zijn. Aan de hand van de adresgegevens van aanvragen die we ontvangen, bekijken wij regelmatig in welke wijken er nieuwe Greenwheels gerealiseerd moeten worden. Indien een parkeerplaats aan de voorwaarde van aanvraag voldoet, dienen wij een aanvraag voor een parkeervergunning in bij de gemeente en dat is meestal een lang traject voordat we te horen krijgen of dit goedgekeurd wordt. Zodra wij de goedkeuring van de gemeente hebben ontvangen, plaatsen wij de auto en brengen we iedereen die zijn of haar adresgegevens heeft gegeven per email op de hoogte. De aanvraag voor een Greenwheels kun je doen via het contactformulier.

Wat is het verschil tussen autodelen en autoverhuur?

Autoverhuur is net wat anders dan autodelen. We leggen het graag uit aan de hand van een aantal voorbeelden:

- Greenwheels kun je vinden op 1.850 locaties door heel Nederland. Er staat daarom vaak een auto bij jou in de buurt die je mee kunt nemen op welk moment jij dat maar wilt. Je hoeft dus niet eerst naar een autoverhuurbedrijf toe om daar een auto op te halen.

- Een deelauto van Greenwheels open je met de app of de OV-chipkaart. Er is geen sleuteloverdracht nodig. 

- Een Greenwheels auto is 24 uur per dag voor jou beschikbaar. Je zit niet vast aan openingstijden van een kantoor. Ook midden in de nacht kun je een Greenwheels auto reserveren en meenemen.

- Flexibele reservering: je kunt een auto al vanaf een kwartier reserveren en gebruiken.

- Brandstof inbegrepen. In iedere Greenwheelsauto ligt een tank- of laadpas. 

Wat is een Greenwheels kaart?

Naast dat je de auto kunt openen en sluiten met de app, kan dat ook met een gekoppelde OV-chipkaart óf een Greenwheelskaart. Het kan namelijk wel eens voorkomen dat door weinig bereik in bijvoorbeeld een parkeergarage je telefoon te weinig bereik heeft. Dan heb je de kaart altijd achter de hand. Bij het inschrijven maak je een keuze voor de kaart die je hiervoor wilt gebruiken. Indien je kiest voor de Greenwheelskaart, betaal je eenmalig €25,-. De kaart is dan in jouw bezit en deze hoef je niet meer naar ons terug te sturen na eventuele uitschrijving. De OV-chipkaart koppelen is gratis. 

Welke verzekering geldt er bij gebruik van Greenwheels?

Iedere auto is verzekerd inclusief een Ongevallen-inzittendenverzekering. 
Dit betekent dat zowel schade aan derden als aan de inzittende is gedekt. De bezittingen die je in de auto meeneemt vallen niet onder deze verzekering. Tevens kan Greenwheels niet aansprakelijk gehouden worden voor diefstal van of schade aan deze bezittingen.

Voor schade aan de Greenwheels auto heb je een vast eigen risico die je per rit kan verlagen. Dit doe je in je account.

Wat is de klachtenprocedure bij Greenwheels?

We werken continu aan de kwaliteit van onze dienstverlening. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent. Heb je een klacht? Volg dan de volgende stappen:

1. Ga naar het contactformulier. 

2. Vul je persoonlijke gegevens in

3. Selecteer bij 'Onderwerp', 'Klachten'

4. Geef bij 'Opmerking/vraag' een duidelijke omschrijving van jouw klacht. Probeer hier een zo volledig mogelijke omschrijving te geven.

5. Je klacht wordt in behandeling genomen door onze klantenservice. We geven binnen circa 3 werkdagen een reactie op jouw bericht per e-mail.

Je kunt je klacht ook schriftelijk bij ons indienen. Het kan zijn dat de reactietijd dan iets langer duurt. Stuur je brief naar:

Greenwheels
Postbus 23191
3001 KD Rotterdam

Hoe kan ik als NS-Business Card houder gebruik maken van Greenwheels?

Ga naar Mijn NS Zakelijk.
Log in op je persoonlijke pagina en klik in het linkermenu op ‘Greenwheels boeken’ vervolgens kom je op een Greenwheels-pagina waar je jouw ontbrekende gegevens invult en klik vervolgens op ‘Opslaan’. 
Er opent een pop-up naar het Greenwheels reserveringsscherm waar je direct een reservering kunt maken.

Waar kan ik terecht met vragen over de NS-Business Card?

Voor vragen over hoe je Greenwheels als product toevoegt op je NS-Business Card en andere vragen over de NS-Business Card, kun je contact opnemen met de servicedesk van NS-Business Card 030-3001111 (tussen 8:00 uur en 18:00 uur) of mail naar NSZakelijk@ns.nl

Voor vragen over rijden in Greenwheels kun je in onze veelgestelde vragen kijken of 24/7 contact met ons opnemen. 

Er werkt iets niet in de app, wat moet ik doen?

Heb je de juiste versie van Android of iOS, maar wel issues in je mobiele app? Stuur dan een melding met instabug door je telefoon te schudden. Je kunt dan direct een foutmelding of verbeteringsvoorstel naar ons verzenden. Bij een foutmelding kunnen wij ook direct technische details van de foutmelding uitlezen waardoor we dit beter kunnen oppakken.

Belangrijk om te weten is dat de app voor Android vanaf versie 4.4 wordt ondersteund. Voor iOS is dat versie 10.

Auto reserveren

Kan ik een Greenwheels auto in een andere stad reserveren?

Net zoals je in je eigen woonplaats een auto reserveert, reserveer je ook een auto in een andere stad. Ga je voor het eerst naar een onbekend uitgiftepunt, lees dan bij 'Locatie beschrijving' van de auto de details van de exacte locatie. Als je nog vragen hebt, kun je natuurlijk nog contact met de klantenservice opnemen.

Wanneer kan ik de e-Golf reserveren?

Wanneer je net nieuw bent als klant, zie je wel de e-Golf op de kaart, maar niet als beschikbare auto. Na 8 weken wordt dat automatisch gewijzigd en kun je zonder problemen de e-Golf reserveren. Wil je de e-Golf eerder gebruiken? Neem dan contact op met de klantenservice. Houd er rekening mee dat dit proces een aantal dagen kan duren.

Wanneer kan ik reserveren?

Je kunt 24 uur per dag 7 dagen per week reserveren. Van lang van tevoren tot een minuut van tevoren kun je een reservering maken. Je kunt reserveren via de website (kosteloos), of de Greenwheels app.

Staan er Greenwheels dichtbij NS-stations?

Zéker! Er zijn bij ruim 110 NS-stations Greenwheels te vinden. De naam omschrijving begint dan met 'NS Station' of zoek zelf op de locatie waar je er een nodig hebt.

Mag ik met een Greenwheels auto naar het buitenland?

Dat mag binnen Europa zonder toestemming.

Ga je buiten Europa? Dat mag als je bij de reservering daarvoor toestemming hebt gekregen. Je meldt je rit naar het buitenland 24 uur van te voren via het contactformulier. Is je rit binnen 24 uur of ga je naar Gent in Belgie? Bel dan onze klantenservice via 088-2100100. Voor Gent geldt dat wij toestemming moeten vragen om de stad in te mogen rijden i.v.m. milieuregels. Daarom moeten wij voor Gent 24 uur van tevoren aangeven dat een auto naar de stad komt. Indien we dat niet doen ontvangen we een boete van € 150,-

Je kunt ook gebruik maken van het voordeel met de Langer Weg tarieven. Daarbij betaal je een vaste lager tarief wanneer je een dag, weekend of week gebruik maakt van een auto. Lees hier hoe dat werkt.

Voor het buitenland gelden een aantal aanvullende voorwaarden:

De tankpas werkt niet in het buitenland, dus je dient zelf te tanken en de tankbon naar ons te sturen via het contactformulier. 

Bij pech onderweg kun je net als in Nederland terugvallen op de ANWB Wegenwacht. Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar op: 088-2100100 om dit samen af te stemmen. Vanaf het buitenland bel je +31-10-4113121 (internationaal tarief, prijzen verschillen per land).

Bij een aanrijding kan voor de afwikkeling van de schade ook gevraagd worden naar een bewijs van verzekering, de zogenaamde groene kaart, als dat het geval is kunnen wij deze gegevens naar desbetreffende verzekeraar of politiebureau sturen.

Meer praktische informatie over o.a. tol, verkeersregels, reisdocumenten en meer vind je op de website van de ANWB.

Let op bij winterse omstandigheden in het buitenland:

Onze auto's zijn standaard uitgerust met banden, die optimale veiligheid bieden boven 7 graden Celsius; all season banden. Winterbanden geven onder de 7 graden Celsius en met name in combinatie met sneeuw pas betere grip. In de volgende landen zijn tijdens winterse omstandigheden winterbanden verplicht: Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Italië, Noorwegen, Zweden en Finland.

Van winterse omstandigheden is in ieder geval sprake wanneer het sneeuwt, hagelt of ijzelt. Raadpleeg het weerbericht, wanneer het te verwachten is dat bovenstaande omstandigheden zich gaan voordoen voldoet onze auto niet aan de lokale wettelijke eisen. Je bent als bestuurder daarop aansprakelijk en verantwoordelijk. In geval van schade of een ongeval is Greenwheels niet aansprakelijk en zullen alle kosten en/of boetes worden doorbelast naar abonnee.

Lees voor uitgebreide informatie ook de ANWB over winterbanden.

Hoe kan ik een reservering wijzigen of annuleren?

Verlengen kan voor of tijdens de rit, dus totdat de gereserveerde eindtijd is verstreken. Als iemand anders na jou al de auto heeft gereserveerd, dan is het niet mogelijk.

Een reservering wijzigen of annuleren kan gratis tot een uur voor de gereserveerde begintijd. Daarna is annuleren of inkorten niet meer mogelijk en betaal je voor de tijd dat je de auto hebt gereserveerd.

Je annuleert of wijzigt je reservering via het reserveringssyteem van onze (mobiele) website, de iOs/Android app of door telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice (088-2100100). Je kunt je reservering ook verlengen met de boardcomputer.

Moet ik altijd reserveren?

Ja, zonder reservering kun je de auto niet openen.

Moet je de Greenwheels auto minimaal een dag of halve dag huren?

Nee, het is al mogelijk om een Greenwheels auto te reserveren vanaf 15 minuten.

Hoe reserveer ik een auto voor een dag, weekend of week?

Via de website kies je jouw startdatum en tijd en einddatum en tijd. Onderaan de kalender kun je kiezen uit de roadtrips: dag, weekend of week. Zodra je het voor jouw gewenste pakket kiest, worden de tijden automatisch verwerkt. Voor de weekend roadtrip zit je vast aan dag en tijd. De andere twee opties zijn gebaseerd op het aantal uur en daarvoor maakt de dag en tijdstip niet uit. Je kunt dit zelf dan ook nog wijzigen. Let wel op dat je dagtrip uit 24 uur blijft bestaan en je weektrip 7x 24 uur. Lees hieronder de exacte details daarover.

Via de app kun je natuurlijk de langer weg tarieven reserveren, alleen moet je zelf de tijd naar keuze instellen. Zodra je voor een reservering van 24 uur kiest zie je bij de berekening van de geschatte kosten tussen de tijden in 'Dagje weg' verschijnen.

Let wel op, de prijzen zijn van toepassing zodra je het minimaal aantal uur hebt gereserveerd. Dag weg = 24 uur (gaat in wanneer jij wilt) Weekend weg = Weekend begint op vrijdag 16:00 en eindigt op maandag 10.00 Week weg = 7 x 24 uur (gaat in wanneer jij wilt). De prijs per kilometer is de prijs die je al van ons gewend bent.

Inschrijven

Hoe kan ik als NS-Business Card houder gebruik maken van Greenwheels?

Ga naar Mijn NS Zakelijk.
Log in op je persoonlijke pagina en klik in het linkermenu op ‘Greenwheels boeken’ vervolgens kom je op een Greenwheels-pagina waar je jouw ontbrekende gegevens invult en klik vervolgens op ‘Opslaan’. 
Er opent een pop-up naar het Greenwheels reserveringsscherm waar je direct een reservering kunt maken.

Tarieven, borg en betaling

Wanneer betaal je de borg?

Wanneer je je Greenwheels kosten met een credit card afrekent, wordt er alleen een reservering van de borg bij je credit card ingehouden. Dit betekent dat de bestedingslimiet van je creditcard tijdelijk wordt verlaagd. Als je kies tijdens je registratie om te betalen met een automatische bankafschrijving (IBAN), dan betaal je de borg van € 225,- direct. Je betaalt de borg tijdens je registratie.

Wat is de borg?

Bij ieder abonnement wordt éénmalig een borg van €225,- geïncasseerd of gereserveerd. Afhankelijk van de door jou gekozen betaalmethode. Bij automatische incasso via je bank incasseren wij de borgsom. Bij creditcard maken we een reservering op jouw creditcard van het borgbedrag. De borgsom ontvang je volledig terug na afloop van je abonnement, mits je al je rekeningen hebt betaald. Indien je hebt gekozen voor creditcard als betaalmethode, verloopt de reservering automatisch na afloop van je abonnement.

Lees hier meer over de borg. 

Waarom kan ik mijn facturen niet inzien in Mijn Profiel?

Als je hoofdbestuurder bent van het abonnement, kun je in je profiel onder 'Facturen' (via de app staat dit onder 'Instellingen') je facturen inzien. Als je dit niet ziet staan, is de kans groot dat je een bestuurder bent van een abonnement, en niet de hoofdbestuurder. Vraag daarom bij de hoofdbestuurder na als je een factuur wilt inzien.  

Wat zijn de tarieven voor het gebruik van Greenwheels via mijn NS-Business card?

De tarieven zijn:

- Uurtarief: € 8,40 per uur

- Kilometertarief: Maximaal € 92 per dag 80 kilometer vrij
Boven de 80 kilometer betaal je € 0,30 per kilometer. 
(incl. benzine)

- Er zijn geen vaste abonnementskosten

Zijn de getoonde prijzen in de app de werkelijke kosten op de factuur?

Nee, niet per se. De prijzen in de app en website wanneer je een reservering maakt, zijn een indicatie van wat een rit je ongeveer gaat kosten. De indicatie is gebaseerd op het aantal uur dat je de auto boekt en een geschat aantal kilometers dat daarbij meestal wordt gereden. Na jouw rit worden de definitieve kosten berekend, gebaseerd op het daadwerkelijk aantal gereden kilometers. Als je de auto langer hebt gebruikt dan geboekt is, wordt dit ook verrekend. Dit bedrag staat uiteindelijk op de factuur.

Je kunt de inschatting wel concreter maken door bij het zoeken van jouw auto op de rekenmachine te klikken en jouw verwachtte kilometers in te vullen. Houd er rekening mee dat dit nog steeds iets kan verschillen met wat er uiteindelijk op de factuur staat. 

Hoe worden de brandstofkosten per kilometer vastgesteld?

Als basis gebruiken we hiervoor de huidige brandstofprijzen.
Bij de huidige abonnementen (Soms, Regelmatig, Vaak) zijn de benzineprijzen verrekend in de kilometerprijs. Voor andere abonnementen wordt de brandstof vooraf door Greenwheels betaald en achteraf per gereden kilometer doorberekend. Dat is op basis van een brandstofvergoeding per kilometer en per auto type, die per kwartaal wordt aangepast aan de hand van de dan geldende brandstofprijzen. 

Greenwheels heeft de mogelijkheid om begin januari/april/juli/oktober prijzen te kunnen aanpassen.

Wat is de borg bij Greenwheels?

Wanneer je je inschrijft bij Greenwheels vragen we je om een borg van €225,-. Wanneer je voor je creditcard kiest als betaalmethode maken we een reservering van dit bedrag op je creditcard. Bij iDeal wordt het bedrag éénmalig afgeschreven. Wanneer je je uitschrijft, ontvang je dit weer terug, mits je aan al je betalingen hebt voldaan. 

Meer over de borg kun je hier lezen. 

Betaal ik een starttarief per reservering?

Er geldt geen starttarief voor de actuele abonnementen: Soms, Regelmatig, Vaak.
Voor de abonnementen: 1- of 2 jarig particulier abonnement, Greenwheels 0 Zero en Business Basic geldt er een starttarief van €2,95 per reservering. Het starttarief vind je op de factuur terug onder het kopje 'reserveringskosten'.

Wanneer ontvang ik mijn borg terug?

Wanneer je je uitschrijft bij Greenwheels, ontvang je de borg 8 weken na de einddatum van je abonnement terug. Voorwaarde is dat je al je betalingen hebt voldaan, als dat niet het geval is houden wij de openstaande bedragen in op de borg. Wanneer je creditcard je betaalmethode had, wordt de reservering op je creditcard automatisch opgeheven en bij iDeal storten we het bedrag terug op je bijbehorende rekening. 

We houden het termijn van 8 weken aan, omdat er binnen dit termijn nog verkeersboetes kunnen binnenkomen.

Meer over de borg lees je hier

Wat zijn reserveringskosten?

Reserveringen die je zelf maakt via de app of website zijn gratis. 

Reserveringskosten worden berekend wanneer een reservering is gemaakt of gewijzigd door een medewerker van Greenwheels omdat je bijvoorbeeld hebt gebeld of een mail daarvoor hebt gestuurd. De kosten hiervoor zijn € 2,- per keer. Klanten met een abonnement afgesloten voor 1 oktober 2012 betalen € 1,- per keer. Voor alle zakelijke klanten zijn de reserveringskosten € 0,84 (excl. BTW) per keer. Onder reserveringskosten valt ook het starttarief (geldig voor abonnementen afgesloten tussen 1-10-2012 en 4-9-2013).

Met welke abonnementen heb ik recht op kortingslocaties?

Met deze abonnementen kun je gebruik maken van kortingslocaties:
- Actuele abonnementen: Soms / Regelmatig / Vaak
- Business soms, Business Regelmatig, Business Vaak
- Zakelijk Business zero
- Greenwheels Zero (business)
- Greenwheels 5 Light (business)
- Soms 1.0
- Greenwheels 15 Unlimited (business)
- Regelmatig 1.0
- Greenwheels 25 Premium (business)
- Vaak 1.0
- Greenwheels 50 Gold (business)
- Greenwheels Actie 5 (kortingspartner)
- Greenwheels 5 (NS)
- Greenwheels 15 (NS)
- Greenwheels 25 (NS)
- Greenwheels 1 jarig (voordeel)
- Greenwheels 2 jarig (voordeel)
- Greenwheels standaard 5
- Business Basic

Wat is mijn debiteur- of klantnummer?

Het debiteurnummer is hetzelfde als je klantnummer. Enkel op je factuur zie je een debiteurnummer staan. Dit is omdat je financieel een debiteur van ons bent. NS-Business Card klanten zijn enkel debiteuren bij Greenwheels en niet klanten aangezien de betaling aan de NS wordt gedaan.

Waar staat mijn klantnummer?
Je kunt jouw klantnummer vinden op je factuur. Hier staat het omschreven als debiteurnummer.

Wat is de opzegtermijn?

Je kunt je abonnement op ieder moment opzeggen en er geldt een opzegtermijn van een maand. Je kunt bij het opzeggen ook voor een latere opzegdatum kiezen.  

Wat zijn de totale kosten bij Greenwheels?

Inschrijven
Bij aanmelding betaal je eenmalig een borg van €225,- of je kiest voor een reservering van hetzelfde bedrag op je creditcard. De borgsom ontvang je volledig terug na afloop van je abonnement, mits je al je rekeningen hebt betaald. Een reservering op je creditcard verloopt automatisch.

Maandelijkse kosten
Afhankelijk van je abonnement betaal je wel of geen maandelijks abonnementskosten. Hoe hoger deze kosten, hoe lager de gebruikstarieven. 

Gebruikskosten
De totale ritprijs wordt berekend aan de hand van de tijd dat je Greenwheels reserveert, de kilometerkosten en eventueel de brandstofkosten (dit geldt alleen voor oude abonnementen). Daarnaast kunnen er optioneel kosten worden berekend voor de afkoop van het eigen risico of wanneer je telefonisch of per mail een reservering laat maken door ons.

Welk tarief voor een dag / weekend / week weg geldt voor mij?

Iedereen kan profiteren van de Langer Weg tarieven. Je kan de Langer Weg tarieven hier vinden.
De Langer Weg tarieven geven extra voordeel gebaseerd op het aantal uren dat je boekt. 

Reserveren is heel eenvoudig. In de app kun je in het menu "Reserveer een roadtrip" vinden. Op de website reserveer je gewoon het minimaal aantal uur dat bij de roadtrip hoort. Een dagje weg is 24 uur. De weekendprijs is van toepassing op reserveringen van vrijdag 16.00 uur tot maandagochtend tot 10.00 uur. En een weekje weg is 7 x 24 uur. Wil je langer weg? Ook geen probleem, voor de extra tijd betaal je het voor jou geldende uurtarief. 

Welke betalingsmethodes heeft Greenwheels?

Je kunt kiezen voor automatische incasso of creditcard als betaalmethode. 

Ik wil graag mijn betalingsmethode wijzigen, kan dat?

Ja, je kan je bestaande betaalmethode aanpassen. Bijvoorbeeld het IBAN (bankrekeningnummer) wijzigen waar we van incasseren. Je kan ook een andere creditcard toevoegen in plaats van je huidige creditcard.

Het is helaas niet mogelijk om van betaalmethode te wisselen, bijvoorbeeld van creditcard naar automatische incasso of vice versa.

Waar kan ik mijn factuur bekijken?

Al je facturen vind je terug in Mijn Profiel. Ook sturen we je een e-mail met de factuur. De gebruikskosten worden 2 keer per maand geïncasseerd. Eventuele abonnementskosten en kosten voor de afkoop van eigen risico voor de komende maand, worden altijd geïncasseerd aan het begin van de maand.

Hoe kan ik een zelfbetaalde tankbon declareren?

In iedere auto vind je een tankpas voor wanneer je moet tanken. Het kan voorkomen dat de tankpas niet werkt of niet wordt ondersteund door het tankstation waar je met de Greenwheels-auto hebt getankt. In dat geval kun je het bedrag zelf afrekenen en deze kosten bij ons declareren. We verrekenen de kosten op de eerstvolgende factuur. 

Declareer je kosten door een kopie van de tankbon te uploaden via Mijn Profiel of in ons contactformulier. 

Waar vind ik een overzicht van alle tarieven en abonnementen voor zakelijke klanten?

Actuele abonnementen
Soms Business
Regelmatig Business
Vaak Business

Afgesloten tussen 22 januari 2014 en 2 mei 2016
Zero 1.0 Business
Soms 1.0 Business
Regelmatig 1.0 Business
Vaak 1.0 Business
Greenwheels 15 Premium Business (te kiezen tot 1 dec. 2015)


Afgesloten tussen 8 november 2012 en 22 januari 2014
Business Basic 
Business Basic 1.0 

Afgesloten voor 8 november 2012
Greenwheels 5 Zakelijk  
Greenwheels 25 Zakelijk 
Greenwheels 50 Zakelijk 

Waar vind ik een overzicht van alle tarieven en abonnementen voor particulieren?

Actuele abonnementen:
Soms
Regelmatig
Vaak

Afgesloten tussen 8 januari 2014 en 2 mei 2016:
Zero 1.0
Soms 1.0
Regelmatig 1.0
Vaak 1.0
Greenwheels 50 Gold (te kiezen tot 1 dec. 2015)

Afgesloten tussen 5 september 2013 en 8 januari 2014:
Greenwheels Actie 5

Afgesloten tussen 1 december 2012 en 10 september 2013:
1 jarig voordeelabonnement (NS) 
2 jarig voordeelabonnement (NS)

Afgesloten tussen 1 oktober en 1 december 2012:
1- en 2 jarig abonnement (NS / kortingspartner)  

Afgesloten voor 1 oktober 2012:
Greenwheels 5 (NS)
Greenwheels 15 (NS)
Greenwheels 25 (NS)
     
Diverse abonnementen
Greenwheels standaard 5

Abonnement en gegevens wijzigen

Wat moet ik doen als ik mijn kaart / OV-chipkaart verloren ben?

1. Log in op Mijn Profiel.
2. Ga naar "Kaart".
3. Klik op "Blokkeer / vervang kaart" en volg de stappen.
4. Voeg je nieuwe kaart toe.

Vergeet ook niet bij de Klantenservice OV-chipkaart je kaart als verloren te melden en een nieuwe aan te vragen. Zij zijn te bereiken op het telefoonnummer: 0900-0980 (10 cent p/m). Hierna kun je jouw nieuwe OV-chipkaart activeren voor Greenwheels via Mijn Profiel.

Bij verlies van een Greenwheels-kaart rekenen we €25,00 aan administratiekosten.

Wat moet ik doen als ik mijn inloggevens vergeten ben?

Mocht je niet meer in het bezit zijn van deze gegevens klik dan op deze link. Er wordt een e-mail naar je toegstuurd met je gebruikersnaam en wachtwoord. Met de toegezonden gegevens kun je inloggen via Mijn Profiel. Daarna kun je zelf deze inloggegevens wijzigen in een zelf te kiezen combinatie.

Hoe kan ik mijn Greenwheels kaart of OV-chipkaart vervangen?

Als je jouw Greenwheels kaart of ov-chipkaart wilt vervangen omdat je deze kwijt bent of de kaart is verlopen, dien je dit aan te passen in Mijn Profiel. Je blokkeert eerst je huidige kaart en vervolgens voeg je jouw nieuwe kaart toe.

Volg de volgende stappen:
1. Log in op Mijn Profiel.
2. Klik op 'Kaart' (in rechtermenu).
3. Je ziet jouw huidige kaart weergegeven. Hier klik je op: 'Blokkeer / vervang kaart'.
4. Kies vervolgens voor 'Blokkeer de kaart permanent. Ik ben deze kaart kwijt en wil een vervangende kaart aanvragen'.
5. Bevestig je keuze: 'Blokkeer kaart'.
6. Geef aan waarom je een vervangende kaart wilt.
7. Voeg nu jouw nieuwe OV-chipkaart toe en geef je zelfverzonnen pincode op. Zorg dat je de pincode goed onthoudt.

Hoe wijzig ik mijn adres?

Log in op Mijn Profiel. Ga naar 'Mijn gegevens' en wijzig onderaan de pagina je adres. Klik vervolgens op 'Opslaan'.

Hoe vraag ik mijn pincode op?

Log in op Mijn Profiel. Ga naar 'Kaart' en klik op 'Pincode opvragen'. Ook via de app is de pincode op te vragen. Deze optie vind je op het inlogschem bij de tekst 'ik ben mijn pincode vergeten'.

Je zult vervolgens op jouw e-mailadres de pincode ontvangen

Voor gebruikers met een mobiliteitskaart, zoals NS-Business Card of de Shuttel kaart
Neem contact op met onze klantenservice (088-2100100).

Hoe wijzig ik mijn IBAN/Creditcard gegevens?

Log in op Mijn Profiel via een computer. Ga via 'Facturen' in het menu naar 'Betaalwijze', waar je jouw betaalwijze kunt aanpassen.

Hoe wijzig ik mijn eigen risico?

Bij schade tijdens je rit is het eigen risico standaard per schadegeval € 350,-. * Je hebt de optie om je eigen risico te verlagen tot € 75,- voor € 4,- per reservering.

Log in op Mijn Profiel. Ga naar 'Eigen risico' en selecteer je eigen risico pakket. Door te klikken bevestig je direct je keuze. Door het eigen risico af te kopen heb je een lager standaard eigen risico.

Let op: als je het afkoop eigen risico pakket stop zet en later weer aanzet, geldt het afkoop eigen risico pakket wat op dat moment wordt aangeboden.

 

* Voor oudere contracten geldt een eigen risico van € 225,-.

Hoe voeg ik een voucher toe?

Log in op Mijn Profiel. Klik op ‘Voucher toevoegen’. Vul je voucher code in en druk op ‘Voucher toevoegen’. Er wordt aangegeven of het toevoegen is gelukt.

Hoe wijzig ik mijn abonnement?

Overstappen naar een ander abonnement kun je gemakkelijk doen in jouw profiel via de website of de app:

1. Log in op Mijn Profiel of in de app ga naar 'Mijn abonnement'.

2. Ga in je dashboard op de website naar 'mijn profiel' en in de app naar 'mijn instellingen'

3. Kies in beide gevallen in het menu voor 'Mijn abonnement'.

4. Jouw abonnement verschijnt. Via het groene rondje kies je 'wijzig abonnement' en via 'opslaan' bevestig je jouw keuze.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Via Mijn Profiel kun je jouw abonnement wijzigen als je een ander alternatief wilt.
Het abonnement Greenwheels Soms heeft geen maandelijkse abonnementskosten. Zo heb je toch altijd Greenwheels tot je beschikking zonder maandlasten.

Je wilt toch je abonnement beëindigen?
Je kunt opzeggen via de website of app, onder Mijn Profiel. dat doe je door:
- Naar 'mijn abonnement' te gaan (in de app via 'instellingen' in het menu)
- Klik op het groene bolletje naast jouw abonnement
- Kies voor 'abonnement annuleren'.
- Bevestig daarna met 'Nee, opzeggen'

Lukt het niet op deze manier? Je kunt ook schriftelijk opzeggen met jouw klant- of kaartnummer en opsturen naar Postbus 23191, 3001 KD Rotterdam. Binnen 10 werkdagen krijg je van ons een opzegbevestiging waarin staat wanneer het abonnement vervalt en wanneer je de borgsom ontvangt. Onze opzegtermijn is 30 dagen. De borg ontvang je 8 weken na de vervaldatum. Binnen deze periode kunnen er nog boetes binnenkomen die wij met jouw borg verrekenen.

Greenwheels kaart (geel)
Ben je in het bezit van een gele Greenwheels kaart? Stuur deze dan retour naar het volgende adres: Greenwheels, Postbus 23191, 3001 KD Rotterdam. Bij het niet-retour ontvangen van de kaart zijn wij genoodzaakt € 25,00 in rekening te brengen.

 

Hoe voeg ik een extra bestuurder toe?

Als op jouw abonnement meerdere bestuurders zijn toegestaan, kun je een extra bestuurder toevoegen via Mijn Profiel. Voor zakelijke gebruikers moet dit via het hoofdaccount.

1. Log in op Mijn profiel
2. Ga naar "Bestuurders"
3. Klik op "Voeg gebruiker toe" en vul het e-mailadres is van de extra bestuurder en klik op "Uitnodiging versturen".
4. De extra bestuurder(s) ontvangt een uitnodiging per e-mail welke dient te worden gaccepteerd. Nadat alle informatie is ingevoerd kan de extra bestuurder ook gebruik maken van Greenwheels.

Wat is mijn debiteur- of klantnummer?

Het debiteurnummer is hetzelfde als je klantnummer. Enkel op je factuur zie je een debiteurnummer staan. Dit is omdat je financieel een debiteur van ons bent. NS-Business Card klanten zijn enkel debiteuren bij Greenwheels en niet klanten aangezien de betaling aan de NS wordt gedaan.

Waar staat mijn klantnummer?
Je kunt jouw klantnummer vinden op je factuur. Hier staat het omschreven als debiteurnummer.

Openen, rijden en tanken/laden

Hoe werkt tanken?

Als de tank voor minder dan een kwart vol zit, is het tijd om bij te tanken. Wanneer je dit niet doet, riskeer je een boete. Om te tanken heb je de pincode van de tankpas nodig en de kilometerstand van de auto. Die moet je bij het afrekenen invoeren. Je vindt deze ook in de app.
1. Noteer voordat je gaat tanken altijd eerst het aantal kilometers op de kilometerteller. Dit getal moet je bij het afrekenen invoeren.
2. Als je de motor hebt uitgezet, haal je de pinpas uit de boardcomputer.
3. De pincode verschijnt dan op het display.
4. Open met de contactsleutel de tankdop. Achterop de tankdop vind je tankinstructies.
5. Stop na het afrekenen de tankpas terug in de boardcomputer.

Hoe open ik de auto met de app?
Je kunt een auto openen via de app. Als je reservering begint, open je de app. Je klikt op je aankomende reservering in het hoofdscherm. Klik op 'Start je rit' en swipe naar boven om de auto te openen. Als je de auto wilt sluiten, dan klik je op 'beëindig je rit' en swipe vervolgens naar beneden. Als je de auto opent met de app, hoef je geen pincode in te toetsen in de boardcomputer. Als je de auto opent met een kaart moet je nog wel je pincode intoetsen. Iedere klant van Greenwheels kan hiervan gebruik maken. De snelheid waarmee de auto open gaat heeft te maken met jouw internetverbinding. Er kan soms een aantal seconden tussen zitten na het klikken op de button 'open auto' en het daadwerkelijk open gaan van de auto. Let op: zorg dat je altijd je OV chipkaart of Greenwheels kaart bij je hebt voor de gevallen dat de auto niet open gaat met de app.
Hoe open ik de auto met een kaart?
Open de Greenwheels auto door je pas tegen de kaartlezer achter de voorruit te houden. De automatische deurvergrendeling ontsluit dan de deuren, zodat je kunt instappen. Na afloop van je rit steek je de contactsleutel terug in de boardcomputer in het dashboardkastje, sta je uit de auto en sluit je de auto af door je pas weer tegen de kaartlezer achter de voorruit te houden.
Waar vind je laadpunten voor de e-Golf / elektrische auto?

De beschikbare Greenwheels e-Golfs vind je momenteel op Rotterdam Centraal en verschillende locaties in Den Haag. Dit zijn parkeerplaatsen met een laadpaal waar de auto op aangesloten zit. Onderweg adviseren wij bij een tussenstop altijd te parkeren bij een laadpaal zodat je tussendoor kunt bijladen. Vind hier de dichtstbijzijnde en beschikbare laadpalen. 

De parkeerplaats met laadpaal is bezet, wat moet ik doen?

Omdat de e-Golf geen benzine heeft om op terug te vallen, is het belangrijk dat de e-Golf altijd weer aangesloten wordt op een laadpaal. Neem de volgende acties wanneer de plaats bezet is:
- Zoek een parkeerplaats met laadpaal in de buurt van de originele locatie. Gebruik hiervoor ook de laadpas om te activeren. Op deze pagina kun je eventueel een laadpaal in de buurt vinden: https://www.oplaadpunten.nl/
- Neem contact op met ons om door te geven dat de plaats bezet is en waar je de auto geplaatst hebt.

Hoe werkt de laadkabel van de e-Golf?

Voor de e-Golf geldt het als volgt: De laadkabel is geel en heeft twee uiteinden waarvoor de ene kant bedoeld is voor de autozijde en de andere kant voor de laadpaalzijde.

Het ontkoppelen van de laadpaal werkt als volgt:
1. Pak de laadpas en sleutel uit de boardcomputer;
2. Haal de laadpas langs de laadpaal en haal de laadkabel uit de laadpaal;
3. Klik op het ontkoppelteken op de sleutel van de auto om de laadkabel uit de auto te halen;
4. Sluit het klepje van de auto;
5. Plaats de laadkabel in de achterbak;
En je bent klaar om te gaan!

Bij het einde van de rit of wanneer je een tussenstop maakt, moet de auto aangesloten worden op een laadpaal.
Het laden activeer je door:
1. Pak de laadpas uit de boardcomputer;
2. Pak daarna de laadkabel uit de achterbak;
3. Op het klepje aan de zijkant van de auto en plaats de lader in de auto;
4. Plaats vervolgens het andere uiteinde van de laadkabel aan de laadpaal;
5. Volg de instructies op de laadpaal om het laden te activeren met je laadpas;
6. Controleer of het laden start. Dit kun je zien doordat de laadpaal de juiste kleur aanneemt. Maar er ontstaat ook direct na het activeren een scherm in het dashboard in de auto waar de laadduur zichtbaar wordt en een groene stekker zichtbaar is.

Parkeer de auto altijd terug op de daarvoor bestemde plaats. Bij een tussenstop kun je de dichtstbijzijnde beschikbare laadpalen o.a. hier vinden. Wil je snelladen? Daar gebruik je niet de laadkabel van de auto voor, maar je kiest voor de juiste stekker, CCS, van het laadstation en deze kun je vervolgens aansluiten op de daarvoor bestemde aansluiting aan de zijde van de auto.

Hoe kun je bijladen bij een snellaadpunt?

Bijladen bij een snellaadpunt van Fastned werkt als volgt:   
1. Neem de laadpas uit de boardcomputer;  
2. Open het klepje van de auto en verwijder het extra dopje.  
3. Volg de instructies op het paneel van Fastned en kies bij het gebruik van de e-Golf voor de CCS-stekker.  
4. Na betaling steek je de stekker in de auto.  
5. Op het paneel staat de verwachtte benodigde tijd. Hang de stekker terug bij de Fastned-lader zodra de auto klaar is.
6. Klik op het ontkoppelteken op de sleutel van de auto om de laadkabel uit de auto te halen. Sluit het klepje en klaar om je route te vervolgen.

Waar vind ik snellaadpunten?

De dichtstbijzijnde Fastned snellaadpunten, waar je laad met de laadpas in de boardcomputer, vind je hier
Let op; je kiest hierbij voor de CCS-stekker die bij Fastned beschikbaar is.

De normale dichtstbijzijnde oplaadpunten vind je hier.  

Hoe start je de e-Golf?

De e-Golf start je door de rem ingehouden te houden (linkerpedaal) met je rechtervoet. Vervolgens steek je de sleutel in het contact en draai je de sleutel. De auto maakt geen geluid, anders dus dan zoals je van niet-elektrische auto's gewend bent. Door de handrem eraf te halen met de [p] en de koppeling van de automaat in de gewenste positie te plaatsen kun je vervolgens wegrijden.

Hoe ver kan ik rijden met een e-Golf?

Het actieradius van de e-Golf is ca. 250 km. Hoe snel deze kilometers teruglopen is afhankelijk van de weersomstandigheden, je rijgedrag en gekozen factoren in de auto zoals airconditioning of verwarming. We adviseren wanneer er nog 50 km op het dashboard staat, bij te laden.

Kun je de auto laden op openbare laadpunten?

Ja, je kunt de laadpas die in de auto ligt gebruiken bij ieder openbaar laadpunt.

Hoelang duurt het laden bij de e-Golf?

Het opladen van een volledig lege accu kost zo’n 4,5 uur. In praktijk zal de accu bijna nooit helemaal leeg zijn, en het opladen dus sneller voltooid zijn. Snelladen duurt ongeveer een kwartier tot een half uur.

Mag een andere Greenwheelsklant die geen berijder van mij is in mijn gereserveerde Greenwheelsauto rijden?

Wanneer je een auto hebt gereserveerd als Greenwheelsklant, mag een vriend of familielid die ook Greenwheelsklant (maar geen berijder van jouw abonnement) is, ook in de auto rijden, mits de Greenwheelsklant die de auto gereserveerd heeft ook in de auto aanwezig is. Je kunt dus gerust beiden rijden tijdens een lange rit, een weekend weg of op vakantie, maar zorg ervoor dat je beiden in de auto aanwezig bent. Is de ander geen Greenwheelsklant of berijder op jouw abonnement? Dan is het helaas niet mogelijk. Wij hebben in dat geval het rijbewijs niet kunnen verifiëren.

Parkeerplaats is bezet: waar moet ik parkeren?

Is de gereserveerde parkeerplaats van een uitgiftepunt op straat bezet, onderneem dan de volgende stappen:
1. Parkeer de auto zo dicht mogelijk bij het gereserveerde parkeervak. Let op: probeer te parkeren op een gewone parkeerplaats in hetzelfde vergunningsgebied, dus niet op een invalidenparkeerplaats, taxistandplaats, tijdelijke bebording (bijvoorbeeld bij werkzaamheden), laden- en lossenplaats of op de stoep.
2. Indien je parkeert in een betaald parkeren gebied, check dan met de vergunningsinformatie in de automap of je hierbinnen staat.
3. Bel altijd direct met ons om door te geven waar je de auto hebt achtergelaten.
Zo kunnen wij eventuele volgende klanten en gemeente informeren.

Mag ik huisdieren vervoeren in de auto?

Dat mag, zolang de auto schoon achtergelaten wordt. Dus vervoer je huisdier altijd op een kleed zodat de volgende bestuurder een schone auto kan verwachten. Indien een auto niet schoon achtergelaten wordt, worden er € 25,- schoonmaakkosten gerekend.

Moet ik de Greenwheels auto op dezelfde plek terug zetten?

Ja, je zet de Greenwheels auto altijd terug op dezelfde parkeerplaats als waar je deze gereserveerd hebt. Iedere Greenwheels auto heeft een eigen gereserveerde parkeerplaats. Mocht de parkeerplaats bezet zijn, zet de auto dan zo dichtbij mogelijk en neem contact met ons op.

Hoe open je de auto bij de start van een reservering?

Dat kan op twee manieren:

1. Open de auto met de app. Als je reservering begint, open je de app. Je klikt op je aankomende reservering in het hoofdscherm. Klik op 'Start je rit' en swipe naar boven om de auto te openen. Als je de auto wilt sluiten, dan klik je op 'beëindig je rit' en swipe vervolgens naar beneden. De app is voor Android en iOS beschikbaar. 

2. Open de auto met je gekoppelde OV-chipkaart of Greenwheelskaart. Dat doe je door je kaart voor het kastje dat achter de voorruit zit te houden. De auto gaat automatisch open. Sluiten doe je weer op dezelfde manier. 

Let op dat je altijd je kaart bij je hebt voor de gevallen dat de auto niet open gaat met de app. 

Moet ik de auto ook bij een tussenstop afsluiten met de app of kaart?

Nee, hiervoor gebruik je de fysieke autosleutel om de auto veilig af te sluiten en weer te openen. 

Waar vind ik de pincode van de tankpas?

De pincode van de tankpas kun je opvragen via de boardcomputer. Wanneer je de motor uitzet geeft de boardcomputer 3 opties en je kiest hierbij voor optie 3 - tanken. Hierna volgt de melding: Gebruik de tankpas om te betalen. De tankpas haal je uit de boardcomputer. De pincode verschijnt vervolgens op de display van de boardcomputer. Vergeet niet naast de pincode de kilometerstand in je telefoon te noteren. Deze dien je namelijk in te voeren als je betaalt met de tankpas.

Schade, eigen risico en boetes

Ik heb schade opgelopen of geconstateerd tijdens mijn rit. Wat moet ik doen?

Heb je tijdens je rit schade opgelopen of veroorzaakt, bel dan altijd met ons.
Hieronder een paar stappen die je zelf ook nog moet nemen. 

Zelf schade gereden
waarbij geen andere weggebruikers betrokken zijn: Bijv: aanrijding tegen een paaltje of een boom.
- Maak een of meerdere foto's van de situatie en de auto, het liefst met het kenteken zichtbaar.
- Meld de schade via de app of bel de klantenservice. 
- Gaat het om inbraak- en diefstalschade? Doe dan aangifte bij de politie via www.politie.nl
- Kun je niet meer verder rijden? Stem dit ook af met de klantenservice. Meer informatie over de pechhulp, geldend in Nederland en Europa, vind je in de algemene voorwaarden.

Tweezijdige schade gereden (met een andere weggebruiker):
- Maak foto's van de situatie, de auto en de auto van de andere partij. Zorg dat het kenteken ook op de foto staat. Deze foto’s zijn nodig voor het schadedossier.
- Vul samen met de andere gebruiker het Europees schadeformulier in. Het schadeformulier vind je in de auto. Mocht het formulier niet te vinden zijn, kun je dit online schadeformulier van ons gebruiken of dit formulier online invullen.
- Zorg ervoor dat het Europees schadefomulier met foto’s wordt opgestuurd. Dat kan per post naar: Greenwheels Afdeling Schade Antwoordnummer 60103 3060 VB Rotterdam Of je kunt het opsturen naar schade@greenwheels.nl. Vermeld de datum, het kenteken van de auto en/of het schadenummer dat wordt getoond bij de melding in de app. Je kan ook gebruik maken van mobielschademelden.nl (Let op. kies dan bij Leasemaatschappij Greenwheels)
- Meld altijd de schade via de app of bel de klantenservice. De foto's, het schadeformulier en de informatie over de schade kun je vervolgens mailen naar schade@greenwheels.nl. In het vervolgtraject zal Greenwheels contact met je opnemen om verdere afhandeling met je af te stemmen. Dit kan afhankelijk van de situatie enkele dagen tot weken duren. Indien er vragen zijn en/of onduidelijkheden, kun je per mail of telefonisch contact met ons opnemen over de af te handelen schade.

Er wordt mij gevraagd om te checken of er schade is, waarom?

Voorafgaand aan jouw autorit, vragen we je om de auto te controleren op schade. Als een schade nog niet bekend is in het schadeoverzicht in de app, geef je dit voorafgaand aan je rit aan in de app of bel je met de klantenservice. Wanneer schade aan de carrosserie van de auto, bijvoorbeeld een deuk of een kras, kleiner is dan een bankpas, hoef je dit niet te melden.

Omdat Greenwheels kan controleren hoe laat de auto is gestart en hoe laat er is gebeld, weten we zeker dat de schade niet door jou is veroorzaakt. Doe je dit niet en is de schade achteraf niet te herleiden, dan kan dit je een boete opleveren of kan je eigen risico bij schade in rekening worden gebracht. Het zou vervelend zijn als dit gebeurt, terwijl het niet jouw schuld is. Meld het dus zoals aangegeven in de app.

Wat moet ik doen bij een noodgeval / pech?
Noodgeval of schade? Bel 088 2100 100. Indien nodig, neem ook contact op met 112 voor politie, ambulance of brandweer. Altijd vervelend als de auto stopt of signalen geeft dat je moet stoppen. Zoek een veilige plek voor de auto en voor jezelf. Op de snelweg moet je bijvoorbeeld altijd achter de vangrail gaan staan. Neem telefonisch contact op met Greenwheels om pechhulp in te schakelen. We zijn 24/7 bereikbaar via 088 2100 100. Onze hulpdienst gaat aan de slag om een oplossing te vinden.
Hoe wijzig ik mijn eigen risico?

Bij schade tijdens je rit is het eigen risico standaard per schadegeval € 350,-. * Je hebt de optie om je eigen risico te verlagen tot € 75,- voor € 4,- per reservering.

Log in op Mijn Profiel. Ga naar 'Eigen risico' en selecteer je eigen risico pakket. Door te klikken bevestig je direct je keuze. Door het eigen risico af te kopen heb je een lager standaard eigen risico.

Let op: als je het afkoop eigen risico pakket stop zet en later weer aanzet, geldt het afkoop eigen risico pakket wat op dat moment wordt aangeboden.

 

* Voor oudere contracten geldt een eigen risico van € 225,-.

Welke verzekering geldt er bij gebruik van Greenwheels?

Iedere auto is verzekerd inclusief een Ongevallen-inzittendenverzekering. 
Dit betekent dat zowel schade aan derden als aan de inzittende is gedekt. De bezittingen die je in de auto meeneemt vallen niet onder deze verzekering. Tevens kan Greenwheels niet aansprakelijk gehouden worden voor diefstal van of schade aan deze bezittingen.

Voor schade aan de Greenwheels auto heb je een vast eigen risico die je per rit kan verlagen. Dit doe je in je account.

Wat gebeurt er als ik schade heb als NS-Business Card gebruiker?

Alle gebruikers moeten voorafgaand aan hun autorit de auto controleren op schade. Zie je een schade die nog niet bekend is? Voeg hem toe als nieuwe schade in de app of bel ons om de nieuwe schade voorafgaand aan de rit door te geven. Wanneer schade aan de carrosserie van de auto, bijvoorbeeld een deuk of een kras, kleiner is dan een bankpas, hoef je dit niet te melden. Onze fleetcheckers lopen regelmatig onze auto's na op schades en zullen zorgen dat deze hersteld worden.

Is de schade opgelopen tijdens de rit? Klik hier voor meer informatie.

Voor NS-Business Card houders is het eigen risico standaard volledig afgekocht. Er wordt dus GEEN eigen risico bij je in rekening gebracht, tenzij er sprake is van grove schuld van jou of een inzittende. Voor meer informatie zie artikel 12.2 van de algemene voorwaarden van Greenwheels.

 

 

Wat is eigen risico?

Heel eenvoudig gesteld, als je een auto huurt en de auto raakt beschadigd of wordt gestolen, dan is het 'eigen risico' het bedrag dat je moet betalen bij een verzekeringsclaim.

Bij schade tijdens je rit is het eigen risico standaard per schadegeval € 350,-. Je hebt de optie om je eigen risico te verlagen tot € 75,- voor € 4,- per reservering. Voor oudere contracten geldt een eigen risico van € 225,-.

Op de Greenwheels website kun je dit eigen risico aanpassen. Dat doe je in je Account-omgeving via Mijn Profiel en Mijn abonnement.

Wat gebeurt er als ik een verkeersovertreding maak?

Bekeuringen voor verkeersovertredingen worden altijd doorgestuurd naar de bestuurder van de auto. Ook wordt er per bekeuring €10,00 aan administratiekosten in rekening gebracht.

Waar vind ik het schadeformulier?

Het online schadeformulier van Greenwheels kun je hier openen en gebruiken.

Stuur het ingevulde formulier als bijlage bij een mailtje naar schade@greenwheels.

Meer hulp nodig?

Klantenservice 24/7 088 2100 100