Zo werkt het melden van een niet schone auto

 

Heel vervelend, stappen in een rommelige auto of een auto die niet schoon is. Je meld het heel gemakkelijk via de app. 

 

Meld een niet schone auto via de app                       

  1. Start de rit in de app. 
  2. Selecteer "vieze auto melden". 
  3. Kies een categorie die het meest bij de situatie past. 
  4. Maak een duidelijke foto van het probleem. 
  5. Bevestig de foto. 
  6. Je hebt nu je melding gemaakt. Deze komt automatisch bij ons binnen. 

 

Dank je wel!

Veelgestelde vragen over niet schone auto's 

Wat zijn de regels bij een auto die niet schoon is?

Het is na gebruik van de auto de bedoeling dat je de auto netjes en opgeruimd achterlaat


Stap je in een auto die niet schoon is? Meld dit direct via de app. Hoe je dit doet, zie je hier
Zo help je ons niet alleen de auto schoon te houden, maar voorkom je ook nare verrassingen zoals een boete. 

Voor een overzicht van alle kosten kan je hier terecht. 

Mag ik huisdieren vervoeren in de auto?

Dat mag, zolang de auto schoon achtergelaten wordt. Dus vervoer je huisdier altijd op een kleed zodat de volgende bestuurder een schone auto kan verwachten. Indien een auto niet schoon achtergelaten wordt, worden er € 25,- schoonmaakkosten gerekend.

Ik heb schade opgelopen of geconstateerd tijdens mijn rit. Wat moet ik doen?

Heb je tijdens je rit schade opgelopen of veroorzaakt, bel dan altijd met ons.
Hieronder een paar stappen die je zelf ook nog moet nemen. 

Zelf schade gereden
waarbij geen andere weggebruikers betrokken zijn: Bijv: aanrijding tegen een paaltje of een boom.
- Maak een of meerdere foto's van de situatie en de auto, het liefst met het kenteken zichtbaar.
- Meld de schade via de app of bel de klantenservice. 
- Gaat het om inbraak- en diefstalschade? Doe dan aangifte bij de politie via www.politie.nl
- Kun je niet meer verder rijden? Stem dit ook af met de klantenservice. Meer informatie over de pechhulp, geldend in Nederland en Europa, vind je in de algemene voorwaarden.

Tweezijdige schade gereden (met een andere weggebruiker):
- Maak foto's van de situatie, de auto en de auto van de andere partij. Zorg dat het kenteken ook op de foto staat. Deze foto’s zijn nodig voor het schadedossier.
- Vul samen met de andere gebruiker het Europees schadeformulier in. Het schadeformulier vind je in de auto. Mocht het formulier niet te vinden zijn, kun je dit online schadeformulier van ons gebruiken of dit formulier online invullen.
- Zorg ervoor dat het Europees schadefomulier met foto’s wordt opgestuurd. Dat kan per post naar: Greenwheels Afdeling Schade Antwoordnummer 60103 3060 VB Rotterdam Of je kunt het opsturen naar schade@greenwheels.nl. Vermeld de datum, het kenteken van de auto en/of het schadenummer dat wordt getoond bij de melding in de app. Je kan ook gebruik maken van mobielschademelden.nl (Let op. kies dan bij Leasemaatschappij Greenwheels)
- Meld altijd de schade via de app of bel de klantenservice. De foto's, het schadeformulier en de informatie over de schade kun je vervolgens mailen naar schade@greenwheels.nl. In het vervolgtraject zal Greenwheels contact met je opnemen om verdere afhandeling met je af te stemmen. Dit kan afhankelijk van de situatie enkele dagen tot weken duren. Indien er vragen zijn en/of onduidelijkheden, kun je per mail of telefonisch contact met ons opnemen over de af te handelen schade.

Bekijk alle veelgestelde vragen