Algemene Voorwaarden

 

Bij Greenwheels houden we van transparantie en eenvoud. Ook vinden we het belangrijk om bepaalde zaken goed te regelen. Dat doen we in onze algemene voorwaarden. Als je je aanmeldt voor het gebruik van onze dienstverlening, ga je met deze voorwaarden akkoord. Heb je er vragen over, dan kun je altijd onze klantenservice bellen op 088 2100 100.

De belangrijkste spelregels

 

Jij gebruikt en deelt de Greenwheels-auto’s met anderen. Daarom is het verstandig om alle voorwaarden te lezen zodat je weet waar je mee akkoord gaat. We hebben de belangrijkste voorwaarden en regels hieronder kort samengevat:

 

  • Aanmelden. Je kan alleen aanmelden bij Greenwheels als je 18 jaar of ouder bent. Je kan een Greenwheels reserveren en rijden als, je rijbewijs is gecheckt, je de Algemene Voorwaarden hebt geaccepteerd, wij jou hebben geaccepteerd als bestuurder en de borgsom automatisch is afgeschreven. Alleen aangemelde bestuurders mogen Greenwheels-auto’s gebruiken.
  • Inloggegevens. Elke bestuurder heeft zijn eigen account. Je mag je inloggegevens niet aan anderen geven of je account door een ander laten gebruiken. Met de inloggegevens kan je auto’s reserveren en openen met de Greenwheels-app, de Greenwheels-kaart of een OV-chipkaart. Als je Greenwheels gebruikt via een app van een van onze partners, dan kun je de auto ook met de app van die partner openen.
  • Meld schade en een niet schone auto op tijd. Voordat je de auto start, controleer je deze op schade en gebreken. Nieuwe schade of een niet schone auto meld je direct aan ons via de Greenwheels-app of de klantenservice.
  • Houd je aan de verkeersregels. Jij bent aansprakelijk voor boetes tijdens of als gevolg van de rit, bijvoorbeeld voor snelheids- en verkeersovertredingen of foutparkeren. Per bekeuring brengen we administratiekosten in rekening.
  • Jij zit letterlijk en figuurlijk achter het stuur. Tijdens de rit ben je verantwoordelijk voor de auto, ook bij pech onderweg of bij schade. Je rookt niet in de auto en laat hem altijd schoon achter. Bij eventuele problemen neem je direct contact met ons op. Bijvoorbeeld als de auto tijdens de rit schade heeft opgelopen, als je de auto niet op tijd terug kunt brengen of als de Greenwheels-parkeerplaats niet toegankelijk is. Je kunt dan bellen met onze klantenservice.
  • Zet de Greenwheels op tijd terug. Je kunt je reservering verlengen via de Greenwheels-app, website of klantenservice tot een tijdstip dat wij aangeven, bijvoorbeeld tot iemand anders de deelauto heeft gereserveerd.
  • Zet de Greenwheels op de juiste plek terug met voldoende brandstof. De rit is beëindigd als je de auto met voldoende brandstof (meer dan een kwart vol) of aan de geactiveerde laadpaal hebt gekoppeld op de afgesproken parkeerplaats hebt geparkeerd, de auto is afgesloten met de Greenwheels-app, de Greenwheels-kaart, een OV-chipkaart of de app van een partner, de autosleutel in de boardcomputer is geplaatst en deze weer beschikbaar is voor een volgende klant op het afgesproken tijdstip.
  • Twee keer per maand een factuur. Heb je gereden met Greenwheels. Op basis van je reserveringen en ritten sturen wij je twee keer per maand een factuur. Voldoe je deze niet op tijd dan kunnen we je account (tijdelijk) blokkeren.
  • Op extra kosten zit niemand te wachten. Voldoe je niet aan deze en andere voorwaarden dan hebben we de mogelijkheid om administratiekosten in rekening te brengen zoals vermeld op de website en in deze voorwaarden.