Factuur niet betaald

 

We hebben recent geprobeerd je factuur te incasseren. Dat is niet gelukt. Vanwege deze openstaande factuur kan je nu niet gebruikmaken van Greenwheels. We vragen je de factuur zo snel mogelijk te betalen.  

 

Betalen via iDEAL 

Je kunt de factuur betalen in de app en na inloggen op onze website met iDEAL (onder facturen). Je kan dan binnen 15 minuten na betaling weer een Greenwheels reserveren en rijden. 

 

Geen iDEAL? 

Wil je niet betalen via iDEAL of heb je geen iDEAL-betalingsmogelijkheid, dan kun je het openstaande bedrag ook overmaken: 

  • Maak het volledige bedrag over naar NL76 RABO 0159 0238 82 ten name van Collect Car B.V. (Greenwheels) met vermelding van je klantnummer. Je vindt je klantnummer op je factuur. 

Let op: Bij handmatige overboeking kan het maximaal twee werkdagen duren voordat de blokkade opgeheven is en je weer kunt reserveren. Maak je niet het volledige bedrag over of heb je je klantnummer niet vermeld in de betalingsbeschrijving, dan kan de blokkade niet worden opgeheven. 

 

Ben je het niet eens met de inhoud van de factuur? 

Ben je het niet eens met de factuur, dan vragen we je dit te melden via ons contactformulier. Behandeling van een factuurklacht kan enkele dagen duren. Wil je toch blijven rijden? Betaal dan wel de factuur. Je ontvangt een correctie op je volgende factuur als de klacht terecht is. 

 

Heb je een vraag over de (tijdige) betaling van de factuur? 

Stuur dan een email naar debiteuren@greenwheels.nl. Greenwheels werkt niet met betalingsregelingen.

Veelgestelde vragen

Hoe wijzig ik mijn IBAN/creditcardgegevens?

Je kunt bij Greenwheels niet wisselen van betaalwijze (IBAN of creditcard). Wel is het mogelijk om je betaalgegevens aan te passen, bijvoorbeeld wanneer je een nieuw rekeningnummer hebt.

  1. Log in op  Mijn Profiel  via een computer.
  2. Ga via 'Facturen' in het menu naar 'Betaalwijze', waar je jouw betaalgegevens kunt aanpassen.
Hoe wijzig ik mijn tarief/abonnement?

We hebben verschillende tarieven, elk met hun eigen voorwaarden en opties. Je kan iedere maand een ander tarief kiezen. Rij je volgende maand minder? Dan kan je van Vaak naar Soms. Een maand wat meer op pad, dan kan je de maand ervoor wijzigen van Soms naar Vaak. Zo pak je het tarief wat op dat moment het beste bij je past.


Overstappen naar een ander tarief kun je gemakkelijk doen in Mijn Profiel via de website of de app:

1. Log in op Mijn Profiel of in de app ga naar 'Mijn tarief'.

2. Ga in je dashboard op de website naar 'mijn profiel' en in de app naar 'mijn instellingen'

3. Kies in beide gevallen in het menu voor 'Mijn tarief'.


Jouw huidige tarief verschijnt. Via het groene rondje kies je 'wijzig tarief' en via 'opslaan' bevestig je jouw keuze.


Let op: bij het wijzigen van je tarief van een oud naar een nieuw tarief, gelden de voorwaarden die bij dat nieuwe tarief horen.

Wat is mijn debiteur- of klantnummer?

Het debiteurnummer is hetzelfde als je klantnummer. Alleen op je factuur zie je een debiteurnummer staan. Dit is omdat je, financieel gezien, een debiteur van ons bent.

Waar staat mijn klantnummer?
Je kunt jouw klantnummer vinden op je factuur. Hier staat het omschreven als debiteurnummer.

NS-Business Card klanten of klanten via Shuttel, Mobiliteitsfabriek, Figo, MobilityMixx en Moves zijn enkel debiteuren bij Greenwheels en niet-klanten, omdat de betaling via deze derde partij verloopt.

Waar en hoe kan ik mijn facturen inzien?

Als je hoofdbestuurder bent van je account, kun je in je profiel onder 'Facturen' (via de app staat dit onder 'Instellingen') je facturen inzien. Facturen zijn eventueel te downloaden voor je eigen administratie. Zie je deze optie niet terug, dan ben je niet de hoofdbestuurder van het account. Vraag daarom bij de hoofdbestuurder na als je een factuur wilt inzien.

Hoe kan ik bij Greenwheels betalen?

Je kunt kiezen voor automatische incasso of creditcard als betaalmethode. Alleen als je je factuur niet per iDEAL kunt betalen, is er de optie om te betalen per bankoverschrijving.

Voor het betalen van de borg, vooruitbetalingen of het direct betalen van achterstallige facturen bieden we alleen iDEAL aan als betalingsmethode.

Let op: Greenwheels accepteert alleen creditcards van Mastercard en Visa, maar geen debitcards of prepaid-creditcards.

Mijn iDEAL-betaling is gelukt, waarom kan ik nog niet reserveren?

Mogelijk is je rijbewijs-check nog niet afgerond. Het kan ook zijn dat er een extra veiligheidscontrole moet worden uitgevoerd. Je ziet de melding hiervan terug in je account.

Heb je een openstaande factuur per iDEAL betaald, dan kan het tot 15 minuten duren voordat de blokkade is opgeheven.