Planner: dit moet je weten

 

Ben jij de aangewezen planner van het zakelijk Greenwheels-account van jouw bedrijf? In deze rol beheer je het account, maar wat betekent dat in de praktijk? Hier zetten we alles voor je op een rij. Zo kan jij goed voorbereid op pad én haal je alles uit de app en onze service.

 

Zo vind je snel waar je naar op zoek bent:

 

Reserveren en rijden

 

De hoofdbestuurder van een Greenwheels-account met Zakelijk Go- of Zakelijk Pro-tarief kan planners toevoegen. Zo beheren meerdere collega’s het account van het bedrijf. Als planner kan je zelf natuurlijk ook gewoon gebruik maken van het Greenwheels-account. Download nu de Greenwheels app en ga op pad. In de app regel je alles, van reservering tot betaling, met een druk op de knop.

Hoe werkt autodelen met Greenwheels?

1) Reserveer een auto

Vind met behulp van de app een auto bij jou in de buurt en kies een datum en tijd. Je kan je reservering via de app ook annuleren of de tijden wijzigen.

2) Auto openen en wegrijden

Open de auto via de app en pak de boordcomputer uit het dashboardkastje. Voer je persoonlijke pincode in en haal de sleutel eruit. Starten maar!

3) Terugkeren en afsluiten

Zet de auto terug op de eigen, vaste locatie. Plaats de sleutel terug in de boordcomputer en sluit de auto weer af met de app. Beëindig je rit en tot ziens!

Hoe kan ik extra bestuurders uitnodigen en verwijderen?

 

Als planner kan ook jij extra bestuurders uitnodigen. Zo beheer jij welke collega’s er op het account staan ingeschreven. Om een extra bestuurder toe te voegen, log je in op je Greenwheels-account. Ga naar je profiel en volg onderstaande stappen:

  1. Kies rechtsboven het icoontje met je initialen;
  2. Kies ‘Bestuurders’ in het menu;
  3. Vul de gegevens in van de persoon die jij wilt uitnodigen en verzend de uitnodiging.
  4. De extra bestuurder ontvangt een e-mail om de aanmelding af te ronden. Zij downloaden de app, stellen zelf een pincode in en kunnen voortaan eenvoudig reserveren en rijden.


Wil je een extra bestuurder weer verwijderen? Ga naar bestuurders in je account, selecteer de juiste bestuurder en verwijder deze.

Facturatie

Je ontvangt tweewekelijks een factuur van Greenwheels met ritjes over de voorafgaande periode. De factuur wordt automatisch afgeschreven via de bij inschrijving gekozen betaalmethode. Benieuwd naar de kosten voor een bepaalde rit? Deze vind je ook direct na afronden van de rit terug onder ‘Rithistorie’ in je account. Handig toch?!

 

Kan ik mijn tarief en betaalmethode wijzigen?


In je account wissel je gemakkelijk van tarief. Zo kun je bijvoorbeeld upgraden naar een voordeliger tarief, wanneer je weet dat je vaker of langer op pad gaat. Het is op het moment niet mogelijk om te wisselen van betaalmethode. Wel kan je in je account gemakkelijk je betaalgegevens wijzigen, bijvoorbeeld wanneer je een nieuwe bankpas of creditcard hebt.

Boetes, schade en eigen risico


Rijd je een boete met Greenwheels? Deze is voor rekening van de bestuurder én er worden administratiekosten gerekend op je eerstvolgende factuur. Lees voor meer informatie onze spelregels.

 

Ook schade kan voorkomen. Gelukkig zijn alle Greenwheels-auto’s verzekerd. Kunnen we de schade niet op een andere partij verhalen, dan brengen we het eigen risico in rekening. Dit bedraagt € 500 per schadegeval en kan je voor € 3,99 per rit verlagen naar € 75.

Elektrische deelauto openen met de Greenwheels app voor auto delen

Vragen?

Heb je toch nog vragen over het gebruik van Greenwheels? Kijk dan eens op deze uitgebreide pagina of zoek in onze FAQs. Als je liever direct in contact komt met onze accountmanagers, kun je een contactformulier invullen of direct een afspraak inplannen.