Schade bij Greenwheels

 

Alle Greenwheels bestuurders moeten voorafgaand aan hun autorit de auto controleren op schade (volg de stappen via de app).

 

Als een schade nog niet bekend is, en in geval van lakschade niet kleiner is dan een bankpas, voeg dit dan toe als nieuwe schade in de Greenwheels app of bel ons om de nieuwe schade voorafgaand aan de rit door te geven. Is er schade gemaakt of geconstateerd tijdens je rit. Meld dit dan altijd via de app of de klantenservice. Ook bij pech onderweg kun je het best de klantenservice bellen voor ondersteuning. Zorg dan wel eerst voor je eigen veiligheid.

Veelgestelde vragen over schade

Er wordt mij gevraagd om te checken of er schade is, waarom?

Voorafgaand aan jouw autorit, vragen we je om de auto te controleren op schade. Als een schade nog niet bekend is in het schadeoverzicht in de app, geef je dit voorafgaand aan je rit aan in de app of bel je met de klantenservice. Wanneer schade aan de carrosserie van de auto, bijvoorbeeld een deuk of een kras, kleiner is dan een bankpas, hoef je dit niet te melden.

Omdat Greenwheels kan controleren hoe laat de auto is gestart en hoe laat er is gebeld, weten we zeker dat de schade niet door jou is veroorzaakt. Doe je dit niet en is de schade achteraf niet te herleiden, dan kan dit je een boete opleveren of kan je eigen risico bij schade in rekening worden gebracht. Het zou vervelend zijn als dit gebeurt, terwijl het niet jouw schuld is. Meld het dus zoals aangegeven in de app.

Ik heb schade opgelopen of geconstateerd tijdens mijn rit. Wat moet ik doen?

Heb je tijdens je rit schade opgelopen of veroorzaakt, bel dan altijd met ons.
Hieronder een paar stappen die je zelf ook nog moet nemen. 

Zelf schade gereden
waarbij geen andere weggebruikers betrokken zijn: Bijv: aanrijding tegen een paaltje of een boom.
- Maak een of meerdere foto's van de situatie en de auto, het liefst met het kenteken zichtbaar.
- Meld de schade via de app of bel de klantenservice. 
- Gaat het om inbraak- en diefstalschade? Doe dan aangifte bij de politie via www.politie.nl
- Kun je niet meer verder rijden? Stem dit ook af met de klantenservice. Meer informatie over de pechhulp, geldend in Nederland en Europa, vind je in de algemene voorwaarden.

Tweezijdige schade gereden (met een andere weggebruiker):
- Maak foto's van de situatie, de auto en de auto van de andere partij. Zorg dat het kenteken ook op de foto staat. Deze foto’s zijn nodig voor het schadedossier.
- Vul samen met de andere gebruiker het Europees schadeformulier in. Het schadeformulier vind je in de auto. Mocht het formulier niet te vinden zijn, kun je dit online schadeformulier van ons gebruiken of dit formulier online invullen.
- Zorg ervoor dat het Europees schadefomulier met foto’s wordt opgestuurd. Dat kan per post naar: Greenwheels Afdeling Schade Antwoordnummer 60103 3060 VB Rotterdam Of je kunt het opsturen naar schade@greenwheels.nl. Vermeld de datum, het kenteken van de auto en/of het schadenummer dat wordt getoond bij de melding in de app. Je kan ook gebruik maken van mobielschademelden.nl (Let op. kies dan bij Leasemaatschappij Greenwheels)
- Meld altijd de schade via de app of bel de klantenservice. De foto's, het schadeformulier en de informatie over de schade kun je vervolgens mailen naar schade@greenwheels.nl. In het vervolgtraject zal Greenwheels contact met je opnemen om verdere afhandeling met je af te stemmen. Dit kan afhankelijk van de situatie enkele dagen tot weken duren. Indien er vragen zijn en/of onduidelijkheden, kun je per mail of telefonisch contact met ons opnemen over de af te handelen schade.

Bekijk alle veelgestelde vragen